Flora i fauna

Na tej stronie znajdziesz wszystko, co dotyczy blogowych terenów oraz roślin i zwierząt, które można na nich znaleźć. Mapka jest w tworzeniu (obiecuję), więc niedługo będzie łatwiej się tym posługiwać.
tereny
Dawny Dom
miejsce, które straciliśmy, ale o którym nigdy nie zapomnimy

○ Las — Szum drzew i wesołe ćwierkanie ptaków. Nic się nie zmieniło w funkcjonowaniu lasu, od kiedy nas stamtąd wygnano. To nasz dom, który musieliśmy opuścić. Teraz należy do Quintusa.
○ Locum Delegit — Najczęściej zwaliśmy je po prostu Miejscem Wybranych. Cztery rozłożyste drzewa symbolizowały cztery psy, które założyły nasze klany, a teraz strzegą nas jako Gwiezdni. Piąci zniszczyli ten teren, co miało symbolizować naszą porażkę.
○ Góry — Gdy pierwszy raz spojrzysz na świat w górach, widok przytłoczy cię swoim pięknem. Ogromne skały, rozłożyste iglaste drzewa i spora ilość zwierzyny. Tu każdy czuje się bliżej Gwiezdnych. Niestety, najkrótsza i najbezpieczniejsza — a wręcz jedyna — droga do tego miejsca wiedzie przez Las. Każdy z nas w sercu tęskni nie tylko do Lasu, ale też do Gór. Tam znajduje się też Księżycowy Kamień, gdzie w trakcie pierwszej kwadry księżyca gromadzili się medycy wszystkich klanów.
○ Rzeka — Słyszysz spokojny szum wody. Uważaj, wystarczy jeden fałszywy krok, a twoje futro może poważnie się zmoczyć. Rzeka swój początek bierze w górach, a stamtąd płynie aż do portu, po drodze przepływając przez las. Jest niczym namiastka starego domu w nowym, nieznanym miejscu.
Droga — Smród spalin i huk zwiastuje, że zbliżasz się do Drogi, po której nieustannie pędzą potwory Dwunożnych. Kiedy jeszcze mieszkaliśmy w lesie, Droga rozdzielała tereny Industrii i Tenebris, ale nikt z nas nie chciał się do niej zbliżyć.

Miasto
jedne miejsce, gdzie mogliśmy się schronić

Tereny Flumine:
Szukając swojego miejsca, Wodni zajęli ruchliwe centrum Miasta. Może i Dwunogów jest tu sporo, ale to sprawia, że łatwiej zdobyć pożywienie w Porze Nagich Drzew. Otoczeni z dwóch stron wodą członkowie Flumine czują się nieco lepiej.
Opuszczony Dom — W pokojach pełnych zatęchłych tkanin i starych mebli Wodni ulokowali swój obóz. Od dawna pusty Dom, który kiedyś należał do Dwunożnych, znajduje się niedaleko Rynku, wprost naprzeciwko sklepu z mięsem.
○ Port — Zapach świeżych ryb i morskiej wody odurza cię na chwilę. Wokół krzątają się Dwunożni — niektórzy wchodzą do dziwnych potworów unoszących się na wodzie, inni wynoszą z nich pełne sieci, jeszcze kolejni po prostu się przechadzają. To właśnie port, jeden z ważniejszych punktów miasta, gdzie rzeka łączy się z morzem.
○ Deptak — Szerszy niż ulica, pełen sklepów z pamiątkami i stoisk z jedzeniem. Dwunogów jest tu masa, ale nie ma to jak hotdog porwany z rąk nieuważnego malucha.
○ Most — Dwunożni chodzą w te i wewte, z jednej strony Rzeki na drugą. Wokół biegają ich szczenięta, chlapiąc się wodą. Nie wydaje się tu zbyt bezpiecznie, jednak pod mostem znajduje się świetną kryjówka przed nimi wszystkimi. Zapuszczają się tam nieliczni Dwunożni, a jeśli już to robią, zazwyczaj roztaczają niecodzienny zapach i wydają się czymś otumanieni.
○ Rynek — Fontanna, ratusz, i szczenięta Dwunogów sypiące okruszki gołębiom. Do karmienia nas nie podchodzą już tak entuzjastycznie, więc lepiej uważaj.
Tory — Częściowo przechodząca również przez tereny Ventusu metalowa konstrukcja zazwyczaj wydaje się bezpiecznym miejscem, ale czasami słychać stamtąd głośny huk, a z daleka można zauważyć ogromne potwory przemieszczające się po niej. Wtedy nikt z nas nie chce się tam znajdować.
Tereny Ventusu:
Równinny klan znalazł spokój na wiejskich terenach, pełnych nowych rośliny i wypasanych zwierząt. Wysokie plony zapewniają miejsce do ukrycia i polowań, a Dwunożni pojawiają się tam tylko co jakiś czas.
○ Stadnina — Ten zapach poznasz z daleka. Siano, suchy chleb i konie. Dwunożni i ich szczenięta pojawiają się tu, by dosiąść tych ogromnych zwierząt lub przynajmniej nakarmić je marchewką. W nieużywanych pokojach gospodarczych i budynkach wypełnionych sianem swój obóz założyli Wietrzni.
○ Pola — Rośnie tu zboże i inne rośliny, które w lecie Dwunożni z obrzeży Miasta zbierają z pomocą wielkich potworów. Rośliny zapewniają schronienie wielu gryzoniom, które wcale nie są tak trudne do upolowania.
○ Sad — Pod twoje łapy toczy się dorodny, czerwony owoc. Wokół ciebie w równych rzędach rosną drzewa, całkowicie różne od leśnych. To tu Dwunożni z obrzeży zaopatrują się w owoce i warzywa, a skrzeczące szpaki z uporem kradną wiśnie.
Jaskinia — Większość wojowników nie zauważyła niewielkiej dziury pod Torami, którą równie trudno zauważyć, co łatwo do niej wpaść. Gęsta sieć tuleni plącze się gdzieś pod Miastem, prowadząc nie wiadomo gdzie, ale zapuszczanie się tam to nie najlepszy pomysł, biorąc pod uwagę przebywającą tam mafię pająków.
Tereny Industrii:
Ogniści zgarnęli chyba najbardziej naturalne lokacje, znajdujące się niedaleko Plaży. Chociaż ich umiejętność wspinaczki na tym terenie nie jest już taka przydatna, starają się z niej korzystać, na ile mogą.
○ Magazyn — Półki pełne pudeł wydają się być nieskończone. Sprawiają wrażenie idealnego schronienia, gdyby jakiś Dwunożny tu wszedł. Zjawiają się tu raz na jakiś czas, zabierając część paczek lub donosząc nowe. Płomienni ułożyli tu swoje legowiska i nazwali Magazyn obozem.
Kemping — W Porze Zielonych Liści robi się tu głośno, a dotąd puste miejsce zapełnia się czymś, co Dwunogi nazywają namiotem. Palą ogniska i pieką pysznie pachnące kiełbaski w akompaniamencie swojego wycia do księżyca.
Jezioro — Obrośnięte sitowiem i nierzadko użytkowane przez Dwunogi. Na Jeziorze znajduje się długi, drewniany Pomost, po którym można wziąć niezły rozbieg przed wskoczeniem do wody.
Tereny Tenebris:
W przeciwieństwie do Wodnych i Wietrznych, Ciemni na swoje nowe terytorium wybrali coś pomiędzy. Obrzeża miasta są pełne domów Dwunożnych, ale nie takie niebezpieczne i głośne, jak centrum.
○ Ruiny — Zabytkowy dworek, niezadbany i nieodwiedzany, otoczony murem od lat rozwijającej się roślinności. Dwunożni nie pamiętają już o tym miejscu pełnym wielkich sal i ukrytych korytarzy, dlatego członkowie Tenebris przywłaszczyli je sobie bez lęku. Tu znajduje się ich obóz.
Osiedle domków — Szczenięta Dwunożnych biegają i hałasują, na podwórkach szczekają domowe psy, ogłupione przez właścicieli. Mimo wszystko jest tu spokojniej, niż w mieście.
Lodowisko — Przez większość czasu pusty plac w trakcie Pory Nagich Drzew ożywa. Pokryte lodem owalne miejsce staje się zatłoczone, a Dwunogi ze śmiechem suną po śliskiej powierzchni. Dla nas jest ono średnio przydatne, bo najlepsze, co można tam zrobić, to nabicie sobie guza.
Ogrody — Widocznie Dwunożni lubią naturę, bo w okolicy Osiedla stworzyli ogromne Ogrody, obsadzone najróżniejszymi rodzajami roślin. Gdzieś w ich głębi stoi restauracja, miejsce zabaw dla młodych Dwunogów i ciągnący się w nieskończoność krzaczasty labirynt.
Tereny Bezgwiezdnych:
Choć członkowie klanów podchodzą do psich ateistów raczej chłodno, nie odmówili im oddzielnej części Miasta. Na zgromadzeniu Bezgwiezdni zażądali dla siebie średnio przyjemnych terenów, nieco cuchnących, ale całkowicie wolnych od Dwunożnych.
○ Stare blokowisko — Tu już od wieków nikogo nie było, przynajmniej sądząc po zapachach. Chociaż czasem znajdzie się tu zbłąkany kot, zazwyczaj nie uświadczysz tu towarzystwa niczego poza ciszą. A raczej było tak do czasu, aż Bezgwiezdni nie postawili tu swojego obozu.
○ Cmentarz — W tej części obrzeży nie lubi przebywać nikt. Wyczuć można jedynie uciążliwy zapach śmierci i dym z wypalonych świec. Dwunożni czasem się tu pojawiają. Wtedy pachną smutkiem.
Kościół — Zaraz obok Cmentarza znajdziesz niewielki, kamienny budynek o chłodnej, marmurowej podłodze. W środku nie znajdziesz za wiele, jedynie kilka połyskliwych żyrandoli zwisających z sufitu i figurę jakiegoś Dwunoga wiszącą na jednej ze ścian. Jego twarz wygląda, jakby cierpiał, ale nikt nie ma pojęcia, o co chodzi.
Wysypisko śmieci — Mimo że odór tutaj sięga zenitu, część odważniejszych zapuszcza się na Wysypisko, bo ciekawych przedmiotów oraz starego, tylko trochę zepsutego żarcia jest tu cała masa. Można nawet natknąć się na niezbyt legalną plantację psychoaktywnych kaktusów.
Tereny neutralne:
Poza ścieżkami prowadzącymi między jednym klanem a drugim, kilka miejsc w mieście ochrzczono terenami neutralnymi. Możesz się tu znajdować bez lęku, że drugi wojownik skopie twój futrzasty kuper za przekroczenie granicy.
○ Plaża — Skrzeczenie mew i głośny szum. To woda, jednak całkowicie różna od dobrze znanej nam Rzeki. Morze ciekawi, ale i przeraża białymi falami, które mogą cię porwać, jeśli wejdziesz za głęboko. Nie warto pić jego wody —  wydaje się nieskończonym źródłem, lecz tak naprawdę ma obrzydliwy, słony smak.
Piasek jest przyjemny, ale lepiej nie kładź się na nim z mokrym futrem!
Jaskinia koło Plaży — Dobrze skryta Jaskinia, położona na Plaży. Jest o dziwo sucha i dość przestronna, to właśnie tam zatrzymywali się niegdyś rebelianci z Flumine. Teraz stoi raczej pusta.
○ Płycizna — Nowe miejsce zgromadzeń medyków i kontaktu z Gwiezdnymi. Znajduje się pod stromą wydmą, co ogranicza wizyty Dwunożnych tam. Błyszcząca woda przypomina gwiazdy, a zanurzenie w niej łapy w trakcie snu pomaga medykom usłyszeć głos przodków.
○ Schronisko — Przebywając w mieście od jakiegoś czasu, zdążyliśmy doskonale poznać już Hycla. Jeździ swoją furgonetką i zabiera psy w miejsce, które roztacza odór strachu i bólu. Nie chcesz tam trafić, uwierz.
○ Targ — Oszałamiający zapach jedzenia sprawia, że cieknie ci ślina. Mięso, wędliny, owoce i ryby to tylko część dobrodziejstw, jakie można tu znaleźć. Kiedy Dwunożni są zajęci swoimi sprawami, my wkraczamy do akcji. Jeśli masz szczęście (i dostatecznie szybkie łapy), uda ci się uszczknąć kawałek smakowitej szynki bez oberwania miotłą lub butelką.
○ Park —  Ulubione miejsce rodzin Dwunożnych, a dla nas namiastka lasu, która w niczym mu mnie dorównuje. Kilka drzew i zadeptana trawa to wciąż nie dom, ale przynajmniej mamy skrawek przyrody większy i naturalniejszy, niż Sad. W parku znajduje się staw, w którym pływają ryby. Niezła gratka, szczególnie dla członków Flumine, o ile nie przyłapią ich Dwunożni.
○ Opuszczony dworzec kolejowy — Nieco dalej od centrum Miasta znajdziesz pusty budynek i dawno nieużywane Tory, zarośnięte trawą i chwastami. Długie potwory już tu nie jeżdżą, Dwunożnych też brakuje. To gratka dla medyków i ich uczniów, którzy odkryli na Dworcu mnóstwo leczniczych ziół.
○ Gwiezdny Szczyt — wzniesienie niedaleko plaży. Rośnie na nim pojedyncze drzewo, zwane Srebrzystym Drzewem, ponieważ w czasie pełni jego liście wyjątkowo pięknie odbijają światło księżyca. Poskręcane, nisko położone gałęzie to idealne miejsce dla liderów klanów, którzy z wysokości przemawiają do reszty. Na pewno prędzej czy później odwiedzisz to miejsce, idąc na zgromadzenie wojowników.
obozy
Flumine

Obóz Flumine znajduje się w dwupiętrowym opuszczonym domu. Po wejściu do domu od razu w oczy rzuca się salon połączony z kuchnią, służący za miejsce zgromadzeń i centrum obozu. W części salonu będącej jadalnią ulokowano miejsce zgromadzeń klanu. Lider przemawia ze starego stołu, przez Wodnych nazywanego Wyszczerbionym Stołem. Obok niego znajduje się stos ze zwierzyną.
Obok leżą dwa inne pomieszczenia: łazienka przeznaczona na legowisko starszych oraz spiżarnia, czyli legowisko wojowników. Dodatkowo, pod schodami jest niewielki schowek, gdzie znajduje się legowisko lidera.
Przy drzwiach do spiżarni znajdują się masywne, drewniane schody, prowadzące na drugie piętro. Gdy wejdzie się po nich do samej góry, najpierw natrafić można na pokój, który kiedyś należał do dziecka mieszkających tu Dwunogów: teraz śpią w nim uczniowie. Dalej mieści się główna sypialnia z legowiskiem medyka i ogromną szafą służącą za składzik na zioła, a obok niej niewielki gabinet, w którym znajduje się żłobek.

Ventus

Ventus swój obóz umieściło w stadninie koni, pełnej siana i zbędnych pomieszczeń.
Jego centrum można znaleźć w dużej stodole służącej do przechowywania siana: na środku położone jest miejsce zgromadzeń i Snop Siana, z którego przemawia przywódca. Z głównego pomieszczenia da się wejść poprzez prowizoryczne schody na drugie piętro, gdzie legowisko ma lider. Stodoła posiada też dwa oddzielone od głównego pomieszczenia pokoje: jeden wykorzystywany jest jako legowisko wojowników, a drugi — uczniów.
Do legowiska starszych dostać można się przez siodlarnię, przeciskając się za siodłami i stertą starych kartonów.
W pustym, zamkniętym na klucz w pokoju w piwnicy mieści się klanowa spiżarnia, jednak wejść da się tam wyłącznie przez okno.
Nieco dalej od reszty pomieszczeń, wśród wielu zajętych przez konie boksów, jest też kilka pustych: jeden z nich służy za legowisko medyka. Obok niego postawiono niewielkie pomieszczenie gospodarcze, przez Wietrznych zamienione w żłobek.

Industria

Industria zamieszkała w magazynie pełnym paczek. Dwunożni pojawiają się tam co kilka miesięcy, przywożąc nowe pudła lub zabierając stare; resztę czasu magazyn stoi pusty.
Niedaleko wejścia, przy regale 5 (przez psy nazywanym czasem półką z wężem, bo jak wiadomo, poskąpiono im znajomości pisania cyfr, a piątka wygląda jak wąż) znajduje się olbrzymie pudło ustawione na kilku paletach, z którego przemawia lider, nazywane Ogromnym Pudłem. Niedaleko niego leży stos ze zwierzyną. Za regałem 5 znajdują się dziesiątki innych, ciągnące się, jakby mogło się wydawać, w nieskończoność. Tak naprawdę jest ich jednak tylko 60: numery od 1 do 30 umieszczone po lewej stronie magazynu, natomiast od 31 do 60 po prawej.
Idąc od początku regału 20 aż do ściany, natrafić można na drzwi do garażu, który został przeznaczony na legowisko wojowników. Niedaleko znajduje się legowisko uczniów, umieszczone w pokoju z pustymi, ale złożonymi już kartonami. Za regałem 25 są natomiast drzwi do łazienki, która pozostaje pusta.
W kącie, przy regale 60 (zaraz naprzeciwko jedynki), który ktoś z niewiadomych powodów odgrodził półścianką, mieści się legowisko medyka, wypełnione masą koców.
Przy regale 35 znajdują się drzwi na korytarz, na którego końcu znajduje się mały składzik na miotły i jednocześnie miejsce starszych. Są tam również schody, po których da się wejść na mały, zakurzony strych, a pod nimi ulokowany jest żłobek. Niedaleko nich jest umiejscowiony niewielki gabinet, w którym jest legowisko lidera.

Tenebris

Posiadanie całego opuszczonego dworu tylko na własny obóz to przywilej, którym Tenebris może się szczycić.
Centrum obozu i jednocześnie miejsce zgromadzeń znajdują się w długim, wąskim pokoju z ogromnym stołem, nazywanym przez postacie Długim Blatem. Koło niego leży stos ze zwierzyną. W dawnych czasach w tym pokoju najpewniej prowadzono obrady. Na ścianach wisi sporo obrazów w udających złocone ramach.
Pokój myśliwski, ozdobiony czaszkami i skórami zwierząt, zamieniono w legowisko wojowników. W skrytce pod podłogą znajduje się kilka strzelb i innego rodzaju broni używanej do polowań.
Uczniom dostała się bawialnia. Śpią wśród starych zabawek i miękkich dywanów, na których dawno temu spędzały czas dzieci mieszkających tu Dwunożnych.
W buduarze, czyli pokoju tradycyjnie należącym do pani domu, zamieszkali starsi, natomiast medyka znaleźć można w pokoju gospodarczym, w dawnych czasach służącym za apteczkę: jego legowisko znajduje się tam głównie dlatego, że mimo upływu lat zapach leków i ziół nie uleciał z pokoju, a wszystkim kojarzył się on tylko z medykiem.
Obok apteczki znajduje się garderoba, pełniąca funkcję żłobka. Na niegdyś eleganckich i drogich strojach teraz matki karmią swoje dzieci.
Lider swoje legowisko ulokował w mała wieżyczce z ogromnym oknem.
Pozostałe, puste miejsca w ruinach to między innymi biblioteka, sień czy wiele sypialni.

Bezgwiezdni

Obóz Bezgwiezdnych to stare blokowisko, jednak wszystkie najważniejsze miejsca znajdują się w jednym z bloków, obok którego znajduje się stary plac zabaw.
Jedno z mieszkań przeznaczone jest na legowiska: duża sypialnia należy do wojowników, mniejsza do uczniów, salon natomiast do starszych. Na korytarzu prowadzącym do mieszkań znajduje się stos zwierzyny oraz Zakurzony Mebel, czyli po prostu brudna sofa, pełniąca rolę miejsca zgromadzeń.
Idąc wzdłuż korytarza, natrafić można na kolejne mieszkanie, przeznaczone na legowisko medyka oraz żłobek. Mieszczą się one na parterze, by łatwo było można zaprowadzić do nich chorych lub matki bliskie porodu. W jednym z pomieszczeń w piwnicy, legowisko ma lider.
Bloki są dość wysokie, więc mało kto wspina się na samą ich górę po betonowych schodach (winda niestety przestała działać i na zawsze zastygła z otwartymi drzwiami na piątym piętrze), ale psy często wspinają się na kilka wyższych pięter w poszukiwaniu większej ilości koców lub ubrań, by odświeżyć legowiska. Jeśli jednak ktoś wespnie się aż na szczyt, może znaleźć drzwi prowadzące na dach bloku.
zielnik
rośliny lecznicze

Gwiazdnica
Wygląd: Zielona roślina o długiej łodydze, z drobnymi białymi kwiatami.
Występowanie: Opuszczony dworzec.
Sposób użycia: Podać do zjedzenia.
Efekt: Leczy zielony kaszel.

Imbir
Wygląd: Korzeń o kremowym odcieniu.
Występowanie: Targ, osiedle domków.
Sposób użycia: Przemyć oraz podać do zjedzenia.
Efekt: Działa przeciwko mdłościom oraz wymiotom, najczęściej używany podczas ciąży. Dodatkowo rozgrzewa w przypadku hipotermii lub bardzo niskich temperatur.

Jagody jałowca
Wygląd: Ciemnoniebieskie jagody, ze spiczastymi liśćmi.
Występowanie: Opuszczony dworzec.
Sposób użycia: Podać do przeżucia i połknięcia.
Efekt: Łagodzą bóle brzucha, pomagają w trawieniu i oddychaniu.

Jaskółcze ziele
Wygląd
: Drobny, żółty kwiat z czterema płatkami.
Występowanie: Pospolite na wszystkich terenach zielonych.
Sposób użycia: Przeżuć na papkę i ostrożnie nałożyć na zamknięte oczy.
Efekt: Łagodzi i uśmierza ból przy podrażnionych oczach.

Koper
Wygląd: Zielona roślina z cienkimi liśćmi.
Występowanie: W pobliżu zbiorników wodnych, na targu.
Sposób użycia: Łodygi połamać, a sok z nich wlać do pyska.
Efekt: Leczy ból w biodrach.

Kora wierzby
Wygląd
: Ciemnoszara, popękana.
Występowanie: Na drzewach wierzby.
Sposób użycia: Zerwać z drzewa, rozmoczyć w wodzie i nałożyć na podrażnione miejsce.
Efekt: Łagodzi swędzenie, ból.

Korzeń żywokostu
Wygląd
: Roślina z fioletowymi lub białymi kwiatami w kształcie dzwonków.
Występowanie: W pobliżu zbiorników wodnych.
Sposób użycia: Przemyć, przeżuć na papkę i położyć w odpowiednie miejsce. Można nim także wyłożyć legowisko.
Efekt: Leczy złamane kości, wyrwane pazury, pomaga na zapalenie sztywnych stawów.

Krwawnik
Wygląd: Roślina o białych kwiatach i postrzępionych liściach.
Występowanie: Opuszczony dworzec.
Sposób użycia: Przeżuć na papkę i nałożyć na ranę lub podać do zjedzenia.
Efekt: Pozbywa się trucizny z ciała - za pomocą wymiotów lub wyciąga ją z ran. Pomaga też na popękane opuszki.

Kwiaty lipy
Wygląd: Drobne, żółto-białe kwiatki, rosnące na drzewach lipy.
Występowanie: Pospolite na terenach zielonych.
Sposób użycia: Podać do spożycia.
Efekt: Leczą katar.

Lawenda
Wygląd: Roślina z drobnymi, fioletowymi kwiatami.
Występowanie: Opuszczony dworzec, ogrody, osiedle domków.
Sposób użycia: Podać do wąchania. Dodatkowo używana do maskowania zapachu śmierci.
Efekt: Leczy gorączkę i dreszcze. W przypadku pogrzebu, pochować z ciałem.

Liście czarnego bzu
Wygląd
: Liście rosnące na drzewach czarnego bzu.
Występowanie: Pospolite.
Sposób użycia: Skręconą kończynę owinąć w liściach, robiąc z nich okład.
Efekt: Pomaga na skręcenia.

Liście dębu
Wygląd
: Owalne, postrzępione liście.
Występowanie: W porze opadających liście pospolite.
Sposób użycia: Wysuszone liście przeżuć i nałożyć na ranę.
Efekt: Zapobiegają infekcji rany.

Liście jeżyny
Wygląd
: Biało-różowy kwiat, z niewielkimi liśćmi. Rocznie wyrasta z jego jeden owoc.
Występowanie: Pospolite na słonecznych terenach zielonych.
Sposób użycia: Liście przeżuć na papkę i nałożyć na miejsce ugryzienia.
Efekt: Łagodzi i uśmierza ból po użądleniu pszczoły.

Liście malin
Wygląd
: Miękkie, postrzępione liście, rosnące z różowymi owocami.
Występowanie: Opuszczony dworzec, osiedle domów.
Sposób użycia: Przyłożyć do dróg rodnych matki podczas porodu.
Efekt: Łagodzi ból i krwawienie podczas porodu.

Liście stokrotki
Wygląd
: Ciemnozielone liście, rosnące z białym kwiatem.
Występowanie: Opuszczony dworzec, ogrody, osiedle domów.
Sposób użycia: Podać do żucia.
Efekt: Łagodzą ból stawów.

Liście wierzby
Wygląd
: Liście z wierzby.
Występowanie: Park, ogrody, osiedle domków.
Sposób użycia: Podać do zjedzenia.
Efekt: Powstrzymują wymioty.

Miodunka
Wygląd: Roślina z zielonymi liśćmi w szare plamki.
Występowanie: Opuszczony dworzec, ogrody.
Sposób użycia: Podać do zjedzenia.
Efekt: Leczy żółty kaszel.

Mniszek lekarski
Wygląd: Żółty kwiat.
Występowanie: Pospolite.
Sposób użycia: Podać do żucia.
Efekt: Uśmierza ból.

Nagietek
Wygląd: Roślina ze średnimi, jasnymi żółtymi lub pomarańczowymi kwiatami.
Występowanie: Pospolite na terenach zielonych, osiedle domków.
Sposób użycia: Kwiaty przeżuć na papkę i nałożyć na podrażnione miejsce.
Efekt: Leczy poparzenia.

Pięciornik
Wygląd: Mały, żółty kwiatek o ładnym zapachu.
Występowanie: Ogrody, osiedle domków.
Sposób użycia: Zależnie od użycia - przeżucie na papkę i zrobienie okładu lub zjedzenie.
Efekt: Zmniejsza obrzęk lub wywołuje wymioty.

Piołun
Wygląd: Srebrno-szara roślina o podzielonych liściach.
Występowanie: Pospolite na terenach zielonych.
Sposób użycia: Podać w małej ilości do żucia lub zjedzenia.
Efekt: Zabija pasożyty.

Podbiał
Wygląd: Żółty kwiat.
Występowanie: Pospolite na terenach zielonych.
Sposób użycia: Liście podać do przeżucia.
Efekt: Pomagają w oddychaniu.

Rumianek
Wygląd: Biały kwiat z dużym, żółtym środkiem.
Występowanie: Pospolite na terenach zielonych.
Sposób użycia: Podać do żucia.
Efekt: Łagodzi ból zęba.

Skrzyp
Wygląd: Zielona roślina o bardzo drobnych, twardych liściach.
Występowanie: W pobliżu zbiorników wodnych.
Sposób użycia: Przeżuć i nałożyć na rany.
Efekt: Leczy infekcje ran i tamuje krwawienie.

Szczaw tępolistny
Wygląd
: Roślina o dużych liściach, o intensywnym, ostrym zapachu i smaku.
Występowanie: Opuszczony dworzec.
Sposób użycia: Przeżuć na papkę i nałożyć na ranę. Liśćmi wyłożyć legowisko.
Efekt: Łagodzi zadrapania - piecze podczas aplikacji - i oparzenia. Po wyłożeniu legowiska łagodzi ból spowodowany ranami.

Tatarak
Wygląd: Zielona roślina, z grubą łodygą i długimi pąkami na jej końcu.
Występowanie: Opuszczony dworzec. Rośnie tylko w porze nagich drzew.
Sposób użycia: Podać do żucia.
Efekt: Zwalcza infekcje.

Trybula
Wygląd: Liście tej rośliny przypominają paprotkę, posiada słodki zapach i brązowe, grube korzenie.
Występowanie: Opuszczony dworzec.
Sposób użycia: Przeżuć liście i korzenie, by uzyskać sok.
Efekt: Zwalcza infekcje ran, bóle brzucha. Stosowana podczas ciąży.

Wrotycz
Wygląd: Roślina z żółtymi kwiatami, o słodkim zapachu.
Występowanie: Opuszczony dworzec, ogrody, osiedle domów.
Sposób użycia: Podać do zjedzenia, w małych porcjach.
Efekt: Leczy biały kaszel, stosowany, by zapobiec zielonemu kaszlowi. Łagodzi ból gardła. Podane w ciąży powodują poronienie.

Zimowit
Wygląd: Opuszczony dworzec.
Występowanie: Małe czerwone jagody.
Sposób użycia: Podać do żucia.
Efekt: Leczy rany i niweluje działanie niektórych trucizn.

Złocień
Wygląd: Krzew z białymi kwiatami o cierpkim zapachu.
Występowanie: Pospolite przy wodzie.
Sposób użycia: Podać do spożycia.
Efekt: Leczy gorączkę, pomaga na bóle głowy.

rośliny trujące

Bieluń dziędzierzawa
Wygląd: Białe kwiaty ze spiczastymi liśćmi.
Występowanie: Tereny zielone.
Sposób użycia: Spożycie.
Efekt: Wymioty, halucynacje, atonia żołądka i jelit, ślinienie, pragnienie, śmierć.

Cykuta
Wygląd: Średnia lub duża roślina z drobnymi, białymi kwiatami w zbiorowiskach.
Występowanie: Pospolite w pobliżu zbiorników wodnych.
Sposób użycia: Spożycie, kontakt z ranami.
Efekt: Powoduje ślinotok, wymioty, skurcze mięśni, paraliż ciała, pianę z pyska, problemy z oddychaniem. Bez pomocy dla osoby zatrutej, ta dusi się i umiera.

Jagody śmierci (cisu)
Wygląd
: Krwisto czerwone jagody rosnące na krzewach cisu.
Występowanie: Ogrody.
Sposób użycia: Spożycie.
Efekt: Natychmiastowo powoduje śmierć.

Jaskier jadowity
Wygląd: Zielona roślina o drobnych, żółtych kwiatach.
Występowanie: Porą zielonych liści okolice zbiorników wodnych.
Sposób użycia: Spożycie, kontakt soku ze skórą.
Efekt: Zaczerwienienie i pęcherze na skórze, zjedzenie powoduje zatrucie.

Oleander
Wygląd: Duże, bezwonne kwiaty w kolorach różowych lub białych.
Występowanie: Ogrody.
Sposób użycia: Spożycie.
Efekt: Brak czucia w ustach, mdłości, wymioty, zaburzenia pracy serca, rozszerzenie źrenic, duszności, śmierć.

Ostróżka
Wygląd: Niebieskie lub fioletowe kwiaty, na długich łodygach.
Występowanie: Ogrody, osiedle domków.
Sposób użycia: Spożycie.
Efekt: Wymioty, biegunka, zwiotczenie mięśni, drgawki, szybka śmierć.

Tojad mocny
Wygląd
: Posiada charakterystyczne fioletowo-granatowe kwiaty.
Występowanie: Ogrody i ich okolice, tereny górzyste.
Sposób użycia: Spożycie, kontakt ze skórą.
Efekt: Paraliż, podniecenie, stany lękowe, drętwienie, ból brzucha. Bez pomocy dla osoby zatrutej, następuje paraliż serca lub mięśni oddechowych, a następnie śmierć.

Wilcza jagoda
Wygląd
: Czarne okrągłe owoce, małe liście.
Występowanie: Tereny leśne.
Sposób użycia: Spożycie.
Efekt: Zaczerwieniona skóra, przyspieszony oddech, światłowstręt, pobudzenie, rozszerzone źrenice, a także wymioty i nudności. Może także pojawić się bardzo wysoka gorączka, halucynacje, agresja, drgawki, zaparcia, ale również zaburzenia narządów słuchu, wzroku i mowy.

Złotokap
Wygląd: Duże drzewo z długimi, złotymi pędami.
Występowanie: Ogrody, park.
Sposób użycia: Spożycie.
Efekt: Powoduje ślinotok, wymioty, drgawki, halucynacje, bez pomocy dla osoby zatrutej następuje śmierć.

rośliny psychoaktywne

Sennik zielony (Calea ternifolia)
Wygląd: Cienka łodyga z średnimi, zielonymi listkami.
Występowanie: Okolice sadu.
Sposób użycia: Spożycie liści.
Efekt: Pozwala zapamiętywać marzenia senne, ale wywołuje omamy, nudności i wymioty.

Kaktus San Pedro
Wygląd
: Długi, gruby kaktus, kwitnący białymi kwiatami.
Występowanie: Mała, nielegalna hodowla na Wysypisku.
Sposób użycia: Spożycie miąższu.
Efekt: Omamy wzrokowe i dotykowe, pobudzenie, rozszerzone źrenice, pocenie się, bóle brzucha, wymioty, biegunka.

Korzeń Mandragory
Wygląd: Kępa z fioletowymi kwiatami. Korzeń jest gruby, mięsisty, brązowy, często rozwidlony.
Występowanie: Ogrody lub zielone okolice plaży.
Sposób użycia: Korzeń należy wykopać i ususzyć najlepiej podzielony na mniejsze części, następnie zjeść.
Efekt: Przy spożyciu dużej ilości występuje senność, niepokój, hipertermia, zaburzenie koordynacji, zaburzenia świadomości.

Kwiat Lotosu Błękitnego
Wygląd
: Niebieskie, kwiaty o szpiczastych płatkach.
Występowanie: Tafle zbiorników wodnych.
Sposób użycia: Spożycie.
Efekt: Lekkie pobudzenie, zmiany w procesach myślowych, zwiększoną percepcję wzrokową i łagodne wizualizacje przy zamkniętych oczach.

Łysiczka lancetowata
Wygląd
: Małe grzyby z długimi trzonami.
Występowanie: Rzadkie na terenach zielonych.
Sposób użycia: Spożycie.
Efekt: Zwiększa wrażliwość na bodźce, zatracenie czasu, halucynacje, nudności, podwyższona temperatura i tętno, rozszerzone źrenice.

Mleczko Sałaty Jadowitej
Wygląd
: Długie, postrzępione liście. Samo mleczko jest początkowo białe, a w miarę schnięcia żółknie i brązowieje.
Występowanie: Obszary zielone, polne.
Sposób użycia: Usunąć wierzchołek łodygi, następnie zebrać mleczko językiem.
Efekt: Działa uspokajająco, wywołuje uczucie zrelaksowania i euforię.

inne

Czyściec wełnisty
Wygląd
: Drobna, miękka, puszysta, zielona roślina.
Występowanie: Opuszczony dworzec, ogrody.
Sposób użycia: Podać do żucia.
Efekt: Dodaje siły.

Krostawiec
Wygląd: Roślina o postrzępionych liściach.
Występowanie: Opuszczony dworzec.
Sposób użycia: Podać do spożycia.
Efekt: Dodaje siły.

Krowi kwiat
Wygląd
: Duże, okrągłe białe kwiaty rosnące na drzewach.
Występowanie: Tereny zielone, ogrody.
Sposób użycia: Spożycie.
Efekt: Poprawia działanie układu pokarmowego.

Krwiściąg
Wygląd: Szypułkowate, czerwone kwiaty na cienkich łodygach.
Występowanie: Opuszczony dworzec.
Sposób użycia: Podać do spożycia.
Efekt: Dodaje siły. Używany podczas ciąży.

Mak
Wygląd: Kwiat o dużych czerwonych płatkach i czarnych nasionach, schowanych w owocach - szarych torebkach (makówkach).
Występowanie: Osiedle domów, ogrody, dzikie tereny zielone.
Sposób użycia: Żucie nasion.
Efekt: Odpręża, uspokaja. Przy zjedzeniu większej ilości wyostrza zmysły, powoduje brak motywacji, działa podobnie do narkotyku. Przedawkowanie może wywołać utratę przytomności.

Mech
Wygląd: Miękka, zielona roślina.
Występowanie: Pospolite na terenach zielonych.
Sposób użycia: Służy do nakładania różnych medykamentów na rany psów.
Efekt: Brak.

Melisa
Wygląd: Zielona roślina z małymi liśćmi.
Występowanie: Targ, osiedle domków.
Sposób użycia: Podać do żucia.
Efekt: Uspokaja i łagodzi stres.

Mięta
Wygląd: Owalne, zielone liście o różnej wielkości, często z niewielkimi kwiatami.
Występowanie: Opuszczony dworzec, targ, osiedle domków.
Sposób użycia: Wcierać w ciało zmarłego.
Efekt: Maskuje odór śmierci, sprawiając, by ciało nie zostało odkopane.

Miód
Wygląd: Złota, słodka, gęsta, lepka ciecz, wytwarzana przez pszczoły.
Występowanie: Targ, pszczele ule.
Sposób użycia: Podać do zjedzenia lub do ssania przez zmoczony w nim mech.
Efekt: Łagodzi infekcje, ból gardła, biały kaszel, pomaga po wdychaniu dymu. Dodaje siły.

Mysia żółć
Wygląd
: Okropnie cuchnący, żółto-zielony płyn.
Występowanie: We wnętrzu myszy.
Sposób użycia: Namoczyć w mchu i dotknąć miejsce, gdzie znajduje się kleszcz lub pchła.
Efekt: Zabija kleszcze i pchły.

Nasiona dzikiej marchwi
Wygląd: Drobne, białe kwiaty z grubym białym korzeniem.
Występowanie: Pospolite na terenach zielonych.
Sposób użycia: Podać do spożycia.
Efekt: Działają jako środek antykoncepcyjny.

Ogórecznik
Wygląd: Małe, niebieskie, wyróżniające się kwiaty z zielonymi liśćmi.
Występowanie: Jezioro, opuszczony dworzec, ogrody.
Sposób użycia: Podać do spożycia.
Efekt: Zwiększa ilość mleka produkowanego przez matkę.

Pajęczyna
Wygląd: Długie i cienkie pasma, tworzące siatki.
Występowanie: Pospolite.
Sposób użycia: Służy jako opatrunek na rany.
Efekt: Przytrzymują lekarstwa na skórze.

Patyki
Wygląd: Cienkie drewienko.
Występowanie: Pospolite na terenach zielonych i leśnych.
Sposób użycia: Służą do usztywniania złamanych kończyn lub zagryzania podczas porodów.
Efekt: Usztywnia złamaną kończynę, pomaga wytrzymać ból.

Pietruszka
Wygląd: Roślina o długich łodygach, o małych postrzępionych liściach i cierpkim zapachu.
Występowanie: Targ.
Sposób użycia: Podać do spożycia.
Efekt: Zatrzymuje produkcje mleka u matki w przypadku śmierci jej szczeniąt.

Ruta zwyczajna
Wygląd
: Drobne, żółte, dzwonkowe kwiaty.
Występowanie: Ogrody.
Sposób użycia: Podać do spożycia.
Efekt: Powoduje poronienie nawet w zaawansowanym stadium ciąży.

Sitowiec
Wygląd: Długie łodygi, z długimi liśćmi.
Występowanie: Plaża, płycizna.
Sposób użycia: Owinąć wokół patyka usztywniającego kończynę.
Efekt: Pomaga w usztywnieniu kończyny.

Szczaw
Wygląd: Duże, owalne liście.
Występowanie: Opuszczony dworzec, targ.
Sposób użycia: Podać do spożycia.
Efekt: Poprawia apetyt.

Szczawik
Wygląd: Drobna roślina o małych, żółtych kwiatkach.
Występowanie: Jezioro, opuszczony dworzec.
Sposób użycia: Przeżuć na papkę i nałożyć na ranę.
Efekt: Wysusza ranę, co ułatwia nałożenie medykamentów.


zwierzyniec
Znajduje się tu spis zwierząt, które można spotkać na terenach naszego miasta. Zważywszy na na jego położenie i zasoby naturalne jest ich dość sporo oraz są zróżnicowane. By jednak nie polecieć zbyt daleko z fantazją, wprowadziliśmy skalę rzadkości ich występowania, która znajduje się poniżej. Drugim podziałem jest ten na zwierzęta pasywne (które wolą ucieczkę lub obrone, a atakują jedynie w ostateczności) oraz zwierzęta aktywne (które po naruszeniu ich przestrzeni osobistej prawdopodobnie zaatakują). Jest także możliwość dodania zwierzęcia przez autora, ale nie może być to zbyt szczegółowe oraz powinno coś wnosić (wystarczy, że nie będzie to 10 żaba innego gatunku, czy 5 ptak, czy 7 ryba).

Skala rzadkości występowania:
Pospolite — występuje na danym obszarze powszechnie.
Niepospolite — występują w niewielu sztukach, ale spotkanie ich to nieduża niespodzianka.
Rzadkie — występują w specyficznych warunkach lub można je spotkać przy odrobinie szczęścia.
Niespotykane — praktycznie nie istnieje szansa na pojawienie się danego stworzenia na tym obszarze, przy jakimś zbiegu okoliczności ma szansę się zjawić. Na jego pojawienie się trzeba mieć bardzo dobre wytłumaczenie i zgodę administracji.
Zwierzęta pasywne

Mysz
Wygląd: Mały, szary gryzoń.
Występowanie: Pospolite na wszystkich terenach.

Wiewiórka
Wygląd: Rudy gryzoń z puchatym ogonem.
Występowanie: Pospolite na wszystkich terenach.
Uwagi: Zwykle ucieka na drzewa.

Chomik europejski
Wygląd: Mały, brązowo-biały gryzoń.
Występowanie: Rzadkie na polach uprawnych i w okolicach domów, na innych terenach niespotykane.

Zając
Wygląd: Szary ssak o wielkości kota, z długimi uszami i silnymi tylnymi nogami.
Występowanie: Niepospolite na terenach trawiastych i polach, poza tym rzadkie.

Jeż
Wygląd: Mały ssak, z igłami na grzbiecie.
Występowanie: Pospolite na wszystkich terenach.

Kret
Wygląd: Niewielki, czarny ssak ze śmiesznym nosem.
Występowanie: Pospolite na terenach zielonych i w przydomowych ogrodach, na pozostałych rzadki.
Uwagi: Łatwo mogą ucieć pod ziemię.

Żaba
Wygląd: Niewielki, zielonkawy płaz.
Występowanie: Pospolite na wszystkich terenach, najczęściej jednak w wilgotnych okolicach.
Uwagi: Spożyta może wywołać ból brzucha.

Kumak dalekowschodni
Wygląd: Niewielki, czarny płaz z zielonymi znaczeniami na górze i chropowatą skórą.
Występowanie: Rzadkie na terenach wysypiska, ogrodów oraz jaskini. Na pozostałych niespotykane.
Uwagi: Jest toksyczna, po wzięciu jej do pyska można umrzeć.

Kururu
Wygląd: Ogromna, często gruba ropucha.
Występowanie: Rzadkie w okolicach rynku, gdzie znajduje się ich hodowla. W innych miejscach niespotykane.
Uwagi: Polizanie lub spożycie kururu wywołuje zmiany percepcyjne, euforie, podniecenie. W gorszych przypadkach zaniki pamięci, stany depresyjne. Trwają one od paru do kilkunastu minut.

Traszka
Wygląd: Płaz o smukłym ciele, ubarwiony zazwyczaj odcieniami brązu, zieleni czy szarości.
Występowanie: Pospolite na terenach zielonych, niepospolite w innych rejonach.
Uwagi: Jest bardziej aktywna, kiedy pada.

Żółw
Wygląd: Niewielki, masywny, opancerzony twardą skorupą gad.
Występowanie: Rzadkie na terenach zielonych (żółw lądowy) oraz koło jeziora i rzeki (żółw wodny), na innych terenach niespotykane.

Nietoperz
Wygląd: Ciemny ssak z błoniastymi skrzydłami.
Występowanie: Pospolite wszędzie. Bardzo dużo ich w ruinach, jaskini i dworcu.
Uwagi: Są głównie aktywne nocą.

Wróbel
Wygląd: Niewielki, bury ptak.
Występowanie: Pospolite wszędzie.
Uwagi: Spłoszone odlecą.

Jaskółka (dymówka)
Wygląd: Mały, niebiesko-biało-czarny ptak z czerwoną twarzą.
Występowanie: Niepospolite w stajni i okolicach domów, gdzie mogą zrobić gniazda. Niespotykane w innych miejscach
Uwagi: Ciężko je spotkać w zasięgu pyska czy łap, dlatego polowanie na nie jest prawie niemożliwe.

Ptaki polne
Wygląd: Najczęściej spotykana to przepiórka, derkacz i bażant, rzadziej głuszce oraz cietrzewie.
Występowanie: Pospolite na łąkach i polach. Rzadkie na innych terenach.

Sowa
Wygląd: Pojawia się kilka jej rodzajów. Najcześciej są to Puszczyki, Sowy uszate, rzadziej Puchacze i Płomykówki
Występowanie: Niepospolite w okolicach siedlisk ludzi. Zazwyczaj spotykane na poddaszach domów, rzadziej gałęziach drzew.
Uwagi: Aktywne nocą, łatwe do zaobserwowania, praktycznie niemożliwe do upolowania.

Krukowate
Wygląd: Gawron, kawka, kruk, wrona. Pierwsze trzy to równej wielkości całe czarne ptaki, wrona jest w większości szara.
Występowanie: Pospolite wszędzie poza tenerami nadwodnymi, tam niepospolite.
Uwagi: Kruki są na tyle duże, że mogą być też zaliczone do zwierząt aktywnych.

Mewa
Wygląd: Biały ptak z szarymi skrzydłami i żółtym dziobem.
Występowanie: Pospolite na terenach niedaleko morza i portu, na innych terenach rzadkie.

Łabędź
Wygląd: Duży, biały lub czarny ptak.
Występowanie: Niepospolite nad jeziorem, niespotykane w innych lokacjach.
Uwagi: Jeśli będzie w złym humorze sprowokowany może zaatakować.

Kaczka
Wygląd: Średniej wielkości ptak. Samice są brązowe, zaś samce szare z brązowymi brzuchami i zieloną głową.
Występowanie: Pospolite nad jeziorem i przy rzece, rzadkie w innych lokacjach.
Uwagi: Sporo jest dzikich kaczek, ale można spotkać też hodowlane kaczki, polowanie na nie zwiększa aktywność hycli.

Kura
Wygląd: Średniej wielkości ptak, zwykle biały lub brązowy.
Występowanie: Niepospolite na terenach wiejskich, niespotykane na innych.
Uwagi: Polowanie na nie zwiększa aktywność hycli.

Bocian
Wygląd: Duży, czarno-biały ptak z czerwonym dziobem i nogami.
Występowanie: Rzadkie na terenach zielonych, niespotykane w innych lokacjach.

Owca
Wygląd: Średniej wielkości ssak, z puchatą wełną i długimi uszami.
Występowanie: Pospolite na pastwiskach, rzadkie blisko terenów Ventusu, niespotykane w innych lokacjach.
Uwagi: Polowanie na nie zwiększa aktywność hycli.

Koza
Wygląd: Średnie, rogate zwierzę z kopytami i krótkim ogonem. Często ma bródkę.
Występowanie: Pospolite na pastwiskach, rzadkie blisko terenów Ventusu, niespotykane w innych lokacjach.
Uwagi: Polowanie na nie zwiększa aktywność hycli.

Krowa
Wygląd: : Duże, wielkie, kopytne cielsko z rogami i długim jęzorem. Najczęściej białe w czarne łaty.
Występowanie: Pospolite na pastwiskach i okolicach gospodarstw, rzadkie blisko terenów Ventusu, niespotykane w innych lokacjach.
Uwagi: Nie jest możliwa do upolowania.

Koń
Wygląd: Duży kopytny ssak z grzywą i ogonem.
Występowanie: Niepospolite w stajni i na pastwiskach, niespotykane w innych miejscach.
Uwagi: Nie jest możliwy do upolowania.

Ryba słodkowodna
Wygląd: Są dość różnorodne. Szczupaki, cierniki, okonie, miętusy, a także sumy.
Występowanie: Pospolite w jeziorze i rzece. Niespotykane w innych miejscach.
Uwagi: Trudne do upolowania, przeważnie łapią je psy z Flumine w płytszych częściach rzeki.

Ryba słonowodna
Wygląd: Najczęściej spotykane to śledź, czawycza, jesiotr i makrela.
Występowanie: Pospolite w morzu i porcie (w większości już martwe). Niespotykane w innych miejscach.
Uwagi: Praktycznie niemożliwe do upolowania, ale często możliwe do znalezienia na łodziach rybackich i targu.

Zwierzęta aktywne

Łasica
Wygląd: Podłużny ssak z krótką sierścią o burym kolorze z białym brzuchem.
Występowanie: Niepospolite w okolicach parku, ruin, pól, pastwisk i stajni. Na pozostałych terenach rzadkie.

Szczur
Wygląd: Szary lub brązowy, duży gryzoń o łysym ogonie.
Występowanie: Pospolite wszędzie, ale najwięcej jest ich w okolicach miasta i osiedla.
Uwagi: Trzymają się w grupach, jeśli z ranami przez nie zadanymi nie pójdzie się do medyka, postać zachoruje.

Kot domowy
Wygląd: Mniejsze niż pies, dobrze znane każdemu członkowi klanów zwierzę o różnych kolorach sierści i trójkątnych uszach.
Występowanie: Pospolite wszędzie, najczęściej jednak w okolicy miasta i siedlisk ludzi.
Uwagi: Potrafią porozumiewać się z psami.

Jenot
Wygląd: Mały, wielkości kota, ssak o burym, puchatym futrze.
Występowanie: Rzadkie na terenach drzewiastych oraz na wysypisku śmieci. Na innych terenach niespotykane.
Uwagi: Często zajmuje opuszczone borsucze nory.

Wydra
Wygląd: Mały, wodny, brązowy ssak z krótkim futrem.
Występowanie: Niepospolite nad rzeką i jeziorem.

Ryś
Wygląd: Duży, dziki kot o cętkowanym, puchatym futrze o ogromnych łapach, krótkim ogonie i pędzelkach na uszach.
Występowanie: Rzadkie na granicy miasta i lasu. NIespotykane w innych miejscach.

Borsuk
Wygląd: Ssak wielkości średniego psa, na głowie ma charakterystyczne czarno-białe pasy.
Występowanie: Rzadki w okolicach jeziora oraz sadu, w innych lokacjach niespotykane.

Wąż
Wygląd: Węże z czarnym zygzakiem (żmija) lub całe brązowe (padalec).
Występowanie: Niepospolite na polach, łąkach, nasłonecznionych miejscach takich jak większe kamienie. Na innych terenach rzadkie.
Uwagi: Spotkanie z tym stworzeniem może skończyć się nawet śmiercią, jeśli pies zostanie ukąszony i nie trafi szybko do medyka.

Drapieżny ptak
Wygląd: Może być to myszołów, jastrząb lub krogulec.
Występowanie: Niepospolite na polach, obszarach zalesionych. Na innych terenach rzadkie.
Uwagi: Ciężko go spotkać w zasięgu psich łap, przeważnie jest to, kiedy zrobi gniazdo w osiągalnym miejscu np. ruinach.

Sarna
Wygląd: Stworzenie wielkości dużego psa, posiada kopyta i brązową sierść.
Występowanie: Niepospolite w okolicach leśnych, polnych i na pastwiskach, kempingu oraz ruin. W pozostałych miejscach rzadkie.

Jeleń
Wygląd: Nieco mniejszy od łosia brązowy ssak z rozłożystym porożem.
Występowanie: Rzadkie w okolicach leśnych, czasami niedaleko ruin. W pozostałych miejscach rzadkie.

Dzik
Wygląd: Brązowe zwierzę z rodziny świniowatych, posiada wystające kły.
Występowanie: Niespotykane na wszystkich obszarach.

Łoś
Wygląd: Olbrzymi, brązowy ssak z rogami przypominającymi rozłożyste łopaty.
Występowanie: Rzadkie na polach, w okolicach ruin i jeziora.

Żubr
Wygląd: Duże, masywne ssaki o grubej szyi i brązowej sierści.
Występowanie: Praktycznie niespotykane, czasem pojawiają się na granicy z lasem.

Niedźwiedź czarny
Wygląd: Spory, czarny zwierz z ciemnożółtym pyskiem.
Występowanie: Praktycznie niespotykane, czasem pojawiają się na granicy z lasem.

Wilk
Wygląd: Szary psowaty o masywnych łapach i długim ogonie, opuszczonym w dół. Nieraz wychudzony.
Występowanie: Praktycznie niespotykane, czasem pojawiają się na zachodnich granicach Flumine i Ventusu, ale nigdy nie przekraczają torów.
Uwagi: Potrafią porozumiewać się z psami, ale za pomocą prostych zdań.

Tygrys syberyjski
Wygląd: Duży, pasiasty kotowaty.
Występowanie: Praktycznie niespotykane, czasem pojawiają się na zachodnich granicach Flumine i Ventusu, ale nigdy nie przekraczają torów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz