Regulamin

podstawy
1. Wejście na bloga oznacza akceptację regulaminu.
2. Brak znajomości regulaminu nie zwalnia z jego przestrzegania.
3. Na blogu panuje przyjazna i kulturalna atmosfera.
4. Cała treść bloga z wyjątkiem zdjęć należy do administracji, a jej kopiowanie jest zakazane. Opowiadania i karty postaci należą bezpośrednio do ich autorów.
5. Za łamanie regulaminu przyznawane są upomnienia.
6. W przypadku otrzymania trzech upomnień lub rażącego złamania zasad opisanych w regulaminie wszystkie postacie danej osoby przechodzą pod decyzyjność administracji.
7. Administracja zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu.
8. Nie należy udostępniać w przestrzeni bloga swoich reklam. Istnieje przeznaczona do tego zakładka Sprzymierzeńcy. Dlatego, jeśli chcesz zareklamować swojego bloga lub discord role play — napisz do administracji.
postacie

Ogólne

1. Na blogu nie istnieje limit posiadanych postaci.
2. Stworzenie postaci jest równoznaczne ze zobowiązaniem się do aktywnego jej prowadzenia.
3. Administracja ma prawo odmówić akceptacji formularza postaci, jeśli autor regularnie zaniedbywał poprzednie lub jeśli pojawiają się w nim rażące błędy fabularne, ortograficzne, interpunkcyjne, składniowe.
4. Zdjęcia w formularzach muszą podchodzić zakładki Pozwolenia i wtedy odpowiedzialność za ich wykorzystanie pozostaje po stronie administracji.
5. Jeśli autor postaci wyraża chęć użycia zdjęcia spoza pozwoleń robi to na własną odpowiedzialność i jest zobowiązany dostarczyć administracji zrzut wiadomości, w której autor zdjęcia wyraził zgodę na użycie jego pracy.
6. Niedozwolone jest tworzenie postaci posiadających ludzkich właścicieli.
7. Postaci wykastrowane lub wysterylizowane mogą pojawić się jedynie, jeśli istnieje na to uzasadnienie w ich historii. Należy tę kwestię wcześniej ustalić z administracją.
8. Aby stworzyć postać, która pochodzi spoza klanu (samotnika lub przygarniętego szczeniaka) należy otrzymać zgodę administracji.
9. Osoby, które posiadają już aktywną postać na blogu, za zgodą administracji mają możliwość stworzenia kolejnej postaci przez drzewko genealogiczne. Uznaje się, że postać żyła w klanie od urodzenia, niezależnie od swojego wieku.
10. Poza miotami można dołączać jedynie do klanów z otwartym naborem. Informację o tym, które klany mają aktualnie otwarty nabór, można znaleźć w kolumnie bocznej. Administracja ma prawo zamknąć nabór do poszczególnych klanów.
11. Dalsze losy postaci podawane w formularzu obowiązują tylko, gdy członek powiadomi administrację o rezygnacji z bloga. Jeśli zostanie on wyrzucony za brak aktywności, postać automatycznie trafia pod decyzyjność administracji.
12. Aby adoptować NPC, wystarczy jedynie napisać nim pierwsze opowiadanie. Lista dostępnych NPC znajduje się w zakładce Adopcje.
13. Osoby bez aktywnych postaci na blogu mogą zaadoptować jedną postać. Kolejna może być przez nich adoptowana po dwóch tygodniach aktywności lub za indywidualną zgodą administracji.
14. Istnieje możliwość stworzenia postaci NPC w dowolnym wieku, ale należy pomysł na nią wcześniej omówić z administracją, bo nie może ona naruszać fabuły bloga. Nad stworzonym NPC decyzyjność ma administracja, ale bierze w tym pod uwagę prośby autora.
15. Wszelkie ważne zmiany lub wydarzenia fabularne są oznaczone pingami. Członkowie bez aktywnej nieobecności powinni śledzić je samodzielnie. Najważniejsze kanały z tym związane to #sprawy-fabularne i #propozycje-fabularne.

Medycy

1. Na napisanie opowiadania ze zgromadzenia medyków przysługują autorowi co najmniej dwa tygodnie.
2. Autor powinien powiadomić administrację o niemożności napisania opowiadania do czterech dni od pojawienia się przepowiedni, w innym wypadku dostaje on ostrzeżenie.
3. Autor chcący uśmiercić medyka powinien powiadomić o tym administrację co najmniej dwa tygodnie wcześniej.
4. Autor chcący zrobić, postać ucznia medyka musi posiadać discorda w celu uczestnictwa w zgromadzeniach.
5. Autor posiadający postać medyka musi być członkiem kanału medyków na discordzie.
6. Autor nie może mieć innego medyka ani ucznia medyka, jeśli chce starać się o postać medyka/ucznia medyka.
7. Nabór na ucznia medyka zostaje otwarty jeszcze przed zwolnieniem się dla niego miejsca. Może ono pozostać puste przez pewien czas.
8. Dwa dni przed otwarciem naboru zostaje on ogłoszony, a osoby chętne dostają czas na przygotowanie potrzebnych informacji.
9. Przez czas trwania naboru wybrany administrator zbiera zgłoszenia, które powinny zawierać wstępną datę/czas stworzenia postaci (nie musi to być od razu po odejściu obecnego medyka, ale musi to być określone) oraz opis pomysłu na postać.
10. Po zamknięciu naboru administracja wybiera najciekawszy z pomysłów oraz powiadamia wszystkich członków o swoich ustaleniach w ogłoszeniu na discordzie.

Liderzy i zastępcy

1. Jedna osoba może mieć tylko jednego lidera w tym samym czasie.
2. Autor postaci ubiegającej się o to stanowisko musi posiadać discorda w celu uczestnictwa w zgromadzeniach.
3. Autor postaci ubiegającej się o stanowisko lidera/zastępcy musi skonsultować fabularnie swój pomysł z poprzednim liderem lub/i zastępcą oraz administracją. Powinno zostać ustalone, dlatego nowy lider wybrałby akurat tę postać na swojego zastępcę.
4. Autor ubiegający się o stanowisko lidera/zastępcy nie może mieć ostrzeżenia na żadnej z posiadanych postaci. Usunięte ostrzeżenia nie są tu brane pod uwagę.
5. Autor ubiegający się o stanowisko lidera/zastępcy przynajmniej raz powinien brać czynny udział w zgromadzeniu którąkolwiek ze swoich postaci, przy czym nigdy nie stracił roli zgromadzenie za nieprawidłowe zachowanie.
6. Postać, żeby oficjalnie mogła być zapisana na bycie zastępcą, musi istnieć i posiadać ukończony trening.
7. Postać ubiegająca się o stanowisko lidera/zastępcy powinna poprowadzić trening przynajmniej jednego ucznia. Nie musi zostać on ukończony.
8. Lider/zastępca może ominąć co drugie zgromadzenie, nie zwalnia go od tego zgłoszona nieobecność. Można jednak uzyskać zwolnienie z większej ilości zgromadzeń z rzędu, jeśli jest aktywny (omawia z administracją sprawy fabularne, odpisuje na wiadomości, nie chodzi tu wyłącznie o opowiadania) poza nimi oraz otrzyma na to zgodę administracji.
9. Na czas zgromadzeń lider/zastępca ma możliwość znalezienia osoby, która w jego imieniu poprowadzi jego postać, jeśli chce by brała ona aktywny udział. Osoba o to poproszona musi wyrazić świadomą zgodę i nie może czuć się do tego przymuszona, dodatkowo musi wyrazić na to także zgodę administrator. Prowadzona w ten sposób postać musi trzymać się charakteru zawartego w karcie postaci.

opowiadania

Ogólne

1. Każde opowiadanie powinno zawierać minimum 200 słów. Krótsze opowiadania nie będą publikowane.
2. Pierwsze opowiadanie należy nadesłać po przesłaniu formularza lub wraz z nim. Do czasu wysłania opowiadania formularz nie zostanie opublikowany na blogu.
3. Wyjątkiem od punktu 2 jest dołączanie poprzez miot. Wtedy autor ma dwa tygodnie od narodzin postaci na wysłanie opowiadania, w przeciwnym razie dostanie on pierwsze ostrzeżenie. Kolejne ostrzeżenia dostaje według ogólnego systemu ostrzeżeń opisanego w segmencie Terminy.
4. Administracja ma prawo odmówić wstawienia opowiadania, w którym pojawiają się liczne błędy ortograficzne, interpunkcyjne, składniowe, a także fabularne.
5. W opowiadaniach należy pamiętać o realizmie — psy nie potrafią pisać, czytać czy chwytać przedmiotów za pomocą łap, a także nie mają wiedzy o większości ludzkich wynalazków, czy aktualnej popkultury. Takie nawiązania mogą pojawiać się w narracji trzecioosobowej.
6. Zakazane jest tworzenie treści erotycznych (+18).
7. W przypadku tworzenia poważnych treści (dotyczących np. chorób psychicznych, czy przemocy seksualnej) należy podejść do nich z rozwagą i nie opisywać ich w sposób krzywdzący lub wyśmiewający. Oczekujemy również dodawania trigger warning przed tekstami zawierającymi opisy: samobójstwa/samookaleczeń, zaburzeń odżywiania, zażywania narkotyków, gwałtu i molestowania czy szczególnie krwawych/brutalnych scen.
8. W opowiadaniach nie należy podejmować ważnych decyzji za postacie należące do innych osób bez otrzymania ich zgody.
9. Zabronione jest zabicie lub trwałe okaleczenie cudzej postaci bez zgody jej właściciela lub administracji.
10. Wydarzenia, których skutki obejmują cały klan lub większe tereny, mogą pojawiać się w opowiadaniach tylko za wcześniejszą zgodą administracji. Do uzgodnienia tego typu treści można posłużyć się kanałem #propozycje-fabularne.
11. Dozwolone jest uprzednie rozpisanie dialogów postaci/innych wydarzeń w formie rp z drugim autorem, jeśli wyraża onx na to chęć. Kanoniczne jednak stają się tylko treści publikowane na blogu.

Terminy

1. Od każdej postaci musi zostać przesłane przynajmniej jedno opowiadanie na miesiąc.
2. Autor może ubiegać się o status zmniejszonej aktywności, który wydłuża ten okres o kolejny miesiąc, czyli w sumie jest to jedno opowiadanie na dwa miesiące.
3. Terminy są sprawdzane raz w miesiącu, a postaci, które się do nich nie stosują, otrzymują ostrzeżenie.
4. Pilnowanie terminów jest obowiązkiem autorów, a ostrzeżenia i pingi, które są wysyłane na discordzie to jedynie przypomnienia od administracji.
5. Pierwsze ostrzeżenie pojawia się po ominięciu pierwszego terminu (miesiącu lub dwóch miesiącach niepisania w zależności od tego, czy autor ma status ZA). Drugie i trzecie pojawiają się odpowiednio w ciągu dwóch kolejnych miesięcy, niezależnie od statusu autora.
6. Przy pierwszym ostrzeżeniu autor otrzymuje ping oraz dodatkowy tydzień na nadesłanie opowiadania.
7. Przy drugim ostrzeżeniu autor otrzymuje ping oraz od razu wpisane ostrzeżenie.
8. Przy trzecim ostrzeżeniu postać trafia do NPC i pod decyzyjność administracji.
9. W razie braku możliwości napisania opowiadania w terminie należy na specjalnym kanale #nieobecności podać jej termin (od-do).
10. Jeśli zgłaszana nieobecność trwa dłużej niż miesiąc, należy podać poza terminem także jej ogólnikową przyczynę (np. praca, szkoła, życie osobiste, choroba, brak weny itp.).
11. Nieobecność może być maksymalnie dwukrotnie przedłużona i trwać w sumie trzy miesiące.
12. Jeśli nieobecność ciągnie się dłużej niż trzy miesiące automatycznie przestaje ona obowiązywać, czyli zwalniać z niepisania opowiadań bez otrzymywania ostrzeżeń.
13. Nie ma obowiązku zgłaszania nieobecności krótszych niż miesiąc. Jest to jednak mile widziane, jeśli przez ten okres nie będzie miało się kontaktu z administracją i innymi członkami.
14. Nie można wziąć nieobecności na czas nieokreślony.
15. O wcześniejszym powrocie do pisania należy powiadomić administrację na #nieobecnościach.
16. Wysłanie opowiadania przed końcem nieobecności automatycznie usuwa jej pozostałą część.
17. System ostrzeżeń działa niezależnie od upomnień za nieprzestrzeganie pozostałych części regulaminu — ostrzeżenia dotyczą wyłącznie aktywności i są przypisywane do postaci, nie autora.
18. Aby usunąć otrzymane ostrzeżenie należy napisać nią dwa opowiadania w przeciągu dwóch tygodni (dwa ostrzeżenia, to już cztery opowiadania w ciągu miesiąca) i skontaktować się z administratorem zajmującym się terminami.
19. Administracja zastrzega sobie prawo do odmówienia wpisania nieobecności autorom, którzy przejawiają oznaki notorycznego brania nieobecności bez wyraźnego powodu oraz tym, którzy biorąc nieobecność z premedytacją utrudniają działania fabularne.
20. Nieobecność złożona nieregulaminowo nie będzie wiążąca. Za źle złożoną nieobecność nie bierze odpowiedzialności administracja. Jeśli data została pomylona, to można poprawić ją do maksymalnie tygodnia od jej złożenia i należy o tej zmianie poinformować administrację.

partnerstwo i potomstwo
1. Zabronione są związki pomiędzy dwoma postaciami tej samej osoby.
2. Aby zostać partnerem innej postaci, należy otrzymać zgodę jej oraz jej autora.
3. Do posiadania potomstwa nie jest wymagane zawarcie związku.
4. Aby mieć potomstwo z drugą postacią należy uzyskać zgodę właściciela — zgoda samej postaci nie jest konieczna.
5. Postać może być biologicznym rodzicem maksymalnie dwóch miotów.
6. Ilość szczeniąt w miocie jest wybierana przez administrację, która bierze pod uwagę prośby autorów oraz chętnych. Przeważnie jest to od 2 do 5 młodych.
7. Ciąża trwa dwa realne tygodnie, po tym czasie rodzą się szczeniaki.
8. Autorzy po ustaleniu miotu fabularnego między sobą, muszą skontaktować się z administracją w celu wyznaczenia terminu, który zależy od wcześniej ułożonych miotów. Raz wyznaczony termin może być przeniesiony tylko raz, na minimum dwa tygodnie przed planowanym ogłoszeniem miotu.
9. Aby stworzyć postać szczeniaka z miotu, należy na odpowiednim kanale discordowym lub pod postem zapowiadającym miot napisać komentarz zawierający imię i płeć szczeniaka oraz kontakt do autora, a także napisać i nadesłać kartę postaci do trzech dni przed porodem.
10. Administracja zastrzega sobie prawo do skrócenia terminu nadesłania formularza do miotu lub odmówienia przyjęcia zgłoszenia szczeniaka, jeśli autor wcześniej nie wywiązywał się ze swoich zgłoszeń lub zaniedbuje obecnie posiadane postaci.
11. O chęci rezygnacji z rezerwacji należy powiadomić administrację w trybie natychmiastowym i w sposób jednoznaczny, jeśli pojawiają się wątpliwości, czy postać zostanie oddana terminowo.
12. Administracja ma prawo anulować rezerwację osób, które ignorują pingi na kanale #zapisy-na-mioty z przypomnieniami oraz w przypadku, kiedy autor wzbudza podejrzenia, że nie odda karty postaci.

autorstwo na bloggerze
1. Ranga autora na bloggerze uprawnia do samodzielnego wstawiania postów — czyli opowiadań.
2. Do otrzymania tych uprawnień należy spełnić jeden z następujących warunków: posiadać postać od co najmniej 3 miesięcy, (lub) udzielać się na naszym discordzie od minimum 3 miesięcy, (lub) mieć wśród członków bloga kogoś znajomego, kto może potwierdzić, że jest się osobą godną zaufania — ma to zapobiec wstawianiu opowiadań niezgodnych z regulaminem lub treści innych niż opowiadania.
3. Zabronione jest wstawianie innych treści niż opowiadania (kart postaci, ogłoszeń itp.) w posty.
4. Wstawiane opowiadania muszą być zgodne z treścią regulaminu.
5. Autor ma prawo do wstawiania jedynie własnych opowiadań.
6. Autor ma obowiązek zachowywać zasady języka polskiego (stosować korektor tekstu), a także odpowiednio formatować tekst. Wszystkie informacje dotyczące formatowania i zasad publikowania znajdują się w zakładce dla autorów.
7. Jako autor należy informować administrację o wstawieniu opowiadania, aby postać mogła otrzymać Punkty Doświadczenia.
8. Administracja zastrzega sobie prawo do odebrania rangi autora osobom, które łamią regulamin lub odeszły z bloga.
9. Możliwe jest zgłoszenie się na rolę moderatora, ale nie prowadzimy naboru do administracji. Po więcej informacji zapraszamy do obecnej kadry.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz