Objaśnienia

historia wybranych
Blog powstał jako kontynuacja bloga Wybrani z roku 2017. Tutaj można przeczytać całą historię w telegraficznym skrócie.
Dawno temu, w czasach, w których żaden z żyjących teraz w klanach psów nie był jeszcze nawet planem w głowach swoich rodziców, Las był pusty. Zamieszkiwała go jedynie zwierzyna łowna, brak natomiast było tam psów.
Pewnego dnia, czwórka psów otrzymała od swoich przodków polecenie udania się do niego i stworzenia czterech klanów: aktualnych Flumine, Ventus, Industria i Tenebris.
Nie bez wątpliwości, wybrana czwórka udała się do Lasu, by wypełnić swoje przeznaczenia. Podzielili tereny pomiędzy siebie, wyznaczyli granice i zaczęli na nowo budować swoje życia.
Nie mogło być ono jednak tak piękne, jak się wydawało. Z początku grupa liczyła nie cztery, a pięć psów: jeden z nich natomiast nie zaliczał się do grona Wybranych. Gdy ci, których traktował jak przyjaciół, otrzymali prorocze sny, on jeden wciąż czekał na własny, który nigdy nie nadszedł. Gwiezdni wzgardzili nim, wykluczając go z przepowiedni i stawiając niżej, niż resztę rodziny. Przyjaciele zaproponowali mu miejsce we własnych klanach, ale Piąty był zbyt zaślepiony gniewem, by je przyjąć. Nie chciał być gorszy: chciał władzy, tej samej, która została powierzona reszcie.
Wściekły na przodków i świąt poprzysiągł zemstę na byłych przyjaciołach. Powiedział sobie, że nie spocznie, dopóki nie odpłaci się za to, co mu uczynili.
Trzymał się jednak z daleka od pełnoprawnych klanów i po dziesiątkach księżyców stał się niczym więcej, niż niewinną bajką do straszenia szczeniąt lub dawną legendą, równą naszemu mitowi o stworzeniu świata.
Nikt nie wiedział jednak, że Piąty pracował dzień i noc, tworząc swój własny klan, nazwany przez niego Quintus. Swoją armię.
Choć nie udało mu się dożyć ostatecznej zemsty, dobrze wychował swoich współklanowiczów i wpoił im własne ideały. Następni liderzy Quintusu nie spuszczali wzroku z głównego celu, jakim była zemsta na klanach.
W końcu nadszedł moment idealny.
Klany, uwikłane w własne konflikty i osłabione wojnami, nie zauważyły niebezpieczeństwa kryjącego się w cieniach. Zaatakowani z zaskoczenia nie mieli żadnych szans, szczególnie bez zjednoczenia się, które po tylu międzyklanowych bitwach wydawało się czymś nierealnym.
Krew rozlewała się po lesie, tworząc szkarłatne smugi na miękkim mchu. Jednym udało się uciec, inni nie mieli tyle szczęścia. Quintusu nie obchodziło, czy zabijał wojowników, starszych, czy matki z dziećmi. Jedynym ich celem było zniszczenie klanów.
Ocaleńcy uciekli do miasta, porzucając całe swoje dotychczasowe życie. Do tej pory unikane przez nich miejsce stało się bezpieczną zatoką, miejscem ukrycia przed złem. Na nowo podzielili tereny i stworzyli obozy, starając się przetrwać na nowym, nieznanym terytorium.
Wojny niestety mają do siebie to, że pozostawiają w ludziach ślad. Jedni dali sobie radę i wraz z biegiem czasu coraz rzadziej wspominali krwawą bitwę, inni popadli w szaleństwo. Jedna grupa jednak w inny sposób odreagowała całe zło, którego doświadczyła: porzuciła swoją wiarę. Wiele psów po tej brutalnej porażce stwierdziło, że Gwiezdni nie mogą istnieć. W końcu gdyby istnieli, pomogliby swoim dzieciom. Zesłaliby przepowiednię, ostrzegli przed nadchodzącym niebezpieczeństwem. Tymczasem na polu walki klanowicze zostali sami, wyrwani ze snu i zmuszeni do walki o własne życie.
Brak wiary sprawił, że nie byli w stanie dłużej żyć w swoich klanach, tak opartych na wyznawaniu Gwiezdnych. By dać sobie radę w niebezpiecznym miejscu, jakim było miasto, zebrali się w jedną grupę, nazwaną później Bezgwiezdnymi.
---
Wojna zakończyła się 87 księżyców temu.
 
klany
Istnieje pięć klanów:
Flumine (Wodni) — psy, które bez problemu dają sobie radę z pływaniem, nawet w silnych nurtach rzek. Uczniowie uczą się często tego podczas swoich treningów, razem z łapaniem ryb, które są ich głównym pożywieniem. Zwykle czują się w pewnym sensie związani z wodą. Flumine można by porównać do wielkiej, kochającej się rodziny, gdzie bliscy i relacje z nimi są fundamentalne.
Ventus (Wietrzni) — najszybsi, ścigający się nie raz z wiatrem czy porównujący się do koni. Ciągle zmienni, a ich zdania często kompletnie się różnią, jeden pies od drugiego. Dumni z siebie i swojego pochodzenia, można wręcz powiedzieć, że patrzą z lekką wyższością na inne klany. Kochają rywalizacje, jednak kiedy trzeba, potrafią się zebrać i walczyć ku wspólnemu celu.
Industria (Ogniści, Płomienni) — gdzie się nie obejrzysz, tam są, biegając z jednego końca obozu na drugi. Wszędzie ich pełno, a ich buzie się nie zamykają. Potrafią wspinać się po drzewach. Nie raz, nie potrafią usiedzieć w miejscu, jednak zmienia się to jeśli w grę wchodzi modlitwa do Gwiezdnych. Ogniści bowiem, są bardzo religijni i uważają się za klan bardzo blisko ich przodków. Są przez to dość konserwatywni i mocno trzymają się kodeksu.
Tenebris (Ciemni) — od zawsze w pewnym sensie żyli w boku, w cieniu, właśnie z niego planując wiele swoich ruchów w ukryciu. Świetni stratedzy, nie jest im obce chowanie się w ciemności. Potrafią być momentami okropnie brutalni, wymierzając nie raz sprawiedliwość czy rozwiązując spory, walkami, nie patrząc na opinie innych. Uważają, że nikt nie powinien wtrącać się do ich spraw.
Bezgwiezdni — powstali dopiero po wojnie. Gromada psów, które straciły wiarę w Gwiezdnych, zebrała się, szukając bliskości i ciepła kogoś innego. Masa przybłęd z każdego klanu, każdy z innym temperamentem i życiowymi przeżyciami, a mimo to, udało im się żyć razem. Częściowo porzucili kodeksy, wciąż jednak starając się żyć honorowo.
Jedynym klanem, który pozostał w lesie jest Quintus. Tworzą go potomkowie Piątego i jego popleczników. Ich imiona składają się tylko z przymiotników. Nie podążają za kodeksem wojownika, medyka czy wolą Gwiezdnych. To oni zaatakowali cztery klany i wygnali je z lasu, zagarniając całe dawne tereny klanów dla siebie, pilnując ich jak oka w głowie.
Coelum — odpowiednik Nieba, piękne tereny gdzie można odpocząć, gdzie nie brakuje jedzenia. Jego członkowie są nazywani Gwiezdnymi, przez ich futro, które mieni się tysiącem iskier. Po śmierci trafiają tam psy, które żyły według zasad kodeksu, idąc za śladami wyznaczonymi przez ich przodków. Gwiezdni prowadzą przez życie swoich potomków, pomagają im i zsyłają prorocze sny (najczęściej medykom, którzy są najbliżsi Gwiezdnym i potrafią odczytywać ich znaki. W przypadku chęci otrzymania snu, jako nie-medyk, proszę o kontakt z administracją).
Infernum — odpowiednik Piekła. Ciemny i gęsty, ale zarazem pusty, las, jakby labirynt. Psy, które tam trafiają, nazywa się Zgaszonymi — są to ci, którzy za życia byli okrutni, brutalni i łamali zasady kodeksu. Wielkimi obietnicami i miłymi słowami, potrafią ściągać do siebie uczniów w celu wytrenowania ich i zwerbowania na swoją stronę. (W przypadku chęci treningu w Infernum, proszę o kontakt z administracją).
Ostatnim miejscem wartym wspomnienia jest Vanita. To tam trafiają psy, które nie znały wiary w Gwiezdnych lub nie wierzyły w nich. Nikt z nas nie wie, gdzie się ona znajduje ani jak wygląda. Kończą tam też psy, które zostały ponownie zabite, znajdując się już w Infernum bądź Coleum.
Stosunki pomiędzy klanami mogą się zmieniać od sojuszu do absolutnej wrogości wraz z kolejnymi opowiadaniami pisanymi przez ich członków. Opis stosunków znajduje się w skrócony sposób w kolumnie bocznej.
 
kodeks
Kodeks to zbiór zasad, które przekazują najważniejsze wartości życia w klanie. Tych reguł powinien przestrzegać każdy członek klanu.
 
Kodeks Wojownika
1. Broń swojego klanu nawet za cenę życia. Możesz zawierać przyjaźnie z psami innych klanów, ale bądź lojalny wobec własnego, gdy będziesz musiał stanąć do walki z przyjacielem.
2. Nie przekraczaj granic pozostałych klanów i nie poluj na ich zwierzynę.
3. Uczniowie i wojownicy mogą pożywić się dopiero po starszych, szczeniętach i suczkach ciężarnych lub karmiących. Uczeń nie może zjeść, dopóki nie nakarmi starszych lub nie otrzyma pozwolenia. Chorzy i zranieni wojownicy oraz uczniowie mogą jeść wraz ze starszymi.
4. Zwierzynę zabijaj tylko, by nakarmić nią swój klan. Podziękuj Gwiezdnym za to, że ci ją zesłali.
5. Szczenię musi osiągnąć sześć księżycy, aby zostać uczniem.
6. Pies mianowany wojownikiem musi odbyć całonocne czuwanie w ciszy.
7. Zastępca przejmuje stanowisko lidera w razie jego śmierci lub niezdolności do dalszego pełnienia obowiązków.
8. Gdy zastępca umrze, zostanie liderem lub jest niezdolny do dalszego pełnienia obowiązków, kolejny zastępca musi zostać wybrany przed wschodem księżyca.
9. W trakcie pełni księżyca odbywa się spotkanie czterech klanów. W czasie jego trwania panuje rozejm.
10. Granice powinny być sprawdzone i oznaczone codziennie. Staw czoła każdemu psu, który je naruszy.
11. Wojownik nie może zaniedbać lub zostawić szczeniaka, który jest poraniony lub w niebezpieczeństwie — nawet, gdy należy do innego klanu.
12. Słowo lidera klanu stanowi prawo.
13. Honorowy wojownik nie zabija drugiego wojownika, aby wygrać walkę. Może to zrobić jedynie w samoobronie, gdy jest to konieczne.
14. Wojownik nie popiera życia jako pupil Dwunożnych i odrzuca taką możliwość.
15. Każdy klan jest wolny i niezależny, ale w czasie kłopotów powinny się zjednoczyć w walce ze wspólnym problemem, aby zachować w istnieniu wszystkie cztery klany.
 
Kodeks Medyka
1. Medyk nie może odmówić pomocy żadnemu psu w potrzebie, nawet spoza klanu.
2. Medyk ma obowiązek zachować celibat i nie posiadać szczeniąt.
3. Medyk nie może posiadać partnera.
4. Medyk może odejść do starszyzny dopiero, gdy wyszkoli ucznia, który zajmie jego miejsce.
5. Medyk dzieli swoje sny wyłącznie z Gwiezdnymi.
6. Medyk ma prawo omawiać przepowiednie zesłane z Coelum z liderem klanu oraz pozostałymi medykami, ale powinny pozostać one tajemnicą dla innych członków klanu.
7. Medyk nie poluje, chyba, że jest taka konieczność.
8. Medyk ma prawo walczyć wyłącznie w obronie własnej.

Nie ma obowiązku przestrzegania Kodeksu w opowiadaniach, ale takie działania mają konsekwencje dla postaci – między innymi możliwość pośmiertnego trafienia do Infernum.
 
obyczaje
Klany posiadają swoje tradycje, zadania i zwyczaje, opisane poniżej.
Dwuczłonowe imiona: Kwestia imion opisana jest w następnym akapicie. Każdy pies posiada imię złożone z dwóch członów, które ewoluuje wraz z kolejnymi etapami jego życia, od szczenięctwa aż do starości.
Polowania: Psy, które w danym dniu otrzymały zadanie udania się na patrol łowiecki, nie mogą zjeść upolowanej zwierzyny na miejscu. Całe zdobyte pożywienie przynoszą na teren klanu, gdzie każdy jego członek może zabrać ze sterty pożywienia coś dla siebie. Obowiązuje jednak kolejność. Pierwszeństwo mają suczki karmiące i w ciąży, szczenięta i starsi. Dopiero potem posilić mogą się wojownicy i uczniowie.
Patrole terenów: Psy, które otrzymały zadanie patrolowania terenów, muszą udać się na obchód terytoriów klanu. Muszą one sprawdzić ich bezpieczeństwo i na nowo oznaczyć granice zapachem. Na patrolach muszą się znajdować conajmniej trzy psy.
Zgromadzenia medyków: W czasie pierwszej kwadry księżyca w każdym miesiącu, medycy i ich uczniowie gromadzili się w Grocie Księżycowej (która aktualnie wraz z resztą lasu znajduje się pod władzą klanu Quintus), gdzie dzielą sny z wojowniczymi przodkami. Teraz zgromadzenia medyków odbywają się na Płyciźnie.
Zgromadzenia będą odbywać się co miesiąc, w formie opowiadań pisanych z perspektywy medyków. Przed dniem zgromadzenia administracja na specjalnym czacie poda informacje o przepowiedni (śnie), jaką Gwiezdni ześlą na medyków.
Zgromadzenia klanów: W każdą pełnię księżyca liderzy i zastępcy wraz z wybranymi wojownikami spotykali się w Locum Delegit, czyli świętym miejscu, w którym na pamiątkę Wybranych rosną cztery ogromne drzewa, aby przeprowadzić pokojowe spotkanie klanów. To miejsce odebrał wojownikom Quintus, więc teraz zgromadzenia odbywają się na Gwiezdnym Szczycie, wzniesieniu niedaleko plaży.
W trakcie zgromadzenia panuje pokój pomiędzy klanami, a wszczęcie jakiejkolwiek bójki może skończyć się karą od Gwiezdnych.
Zgromadzenia odbywają się na specjalnym kanale na serwerze Discord, w dniu pełni księżyca. 
Na zgromadzenie z każdego klanu mogą udać się: lider, zastępca, medyk i jego uczeń oraz kilku wyznaczonych wojowników. Każdy wojownik biorący udział w zgromadzeniu może zabrać ze sobą swojego ucznia.
Dzielenie zapachami: Pora dnia, podczas której psy zbierają się, spędzają razem czas i rozmawiają ze sobą.
Mianowania: Aby zostać uczniem, wojownikiem lub medykiem, należy przejść ceremonię mianowania. Przeprowadzana jest przez lidera klanu (a w przypadku ucznia medyka/dorosłego medyka, także medyka klanu). Wyglądają one w następujący sposób:
Mianowanie na ucznia:
Lider: (Imiona szczeniąt), jesteście z nami już od sześciu księżyców. Dziś zaczniecie swój trening. (Imię szczeniaka), od dzisiaj aż do czasu, gdy zdobędziesz imię wojownika, będziesz nazywać się (nowe imię z członem -Łapa). Twoim mentorem będzie (imię wojownika albo medyka).
Lider zwraca się do mentora.
Lider: Zostaniesz mentorem (imię ucznia). (Imię wojownika albo medyka), okazałeś się wojownikiem/medykiem (cecha) i (cecha). Na pewno przekażesz temu młodemu uczniowi całą swoją wiedzę.
Mentor i uczeń stykają się nosami, klan wykrzykuje imię nowo mianowanego ucznia.

Po tej ceremonii uczeń wojownika jest nim już oficjalnie, natomiast uczeń medyka musi poczekać do najbliższego zgromadzenia medyków, gdzie jego nowa ranga zostanie ogłoszona przed Gwiezdnymi. Wygląda to tak:

Medyk: (Uczeń), czy życzysz sobie dostąpić udziału w tajemnicach Coelum jako medyk/medyczka?
Uczeń: Tak.
Medyk: Zatem podejdź.
Medyk: Wojownicy Klanu Gwiazdy, przedstawiam wam tego ucznia/tę uczennicę, który/a wybrał(a) ścieżkę medyka/medyczki. Obdarzcie go/ją mądrością i wiedzą, żeby rozumiał(a) wasze znaki i uzdrawiał(a) swój klan zgodnie z wasza wolą. Połóż się tutaj i napij się wody z Płycizny.
Uczeń pije łyk wody, a następnie wraz z medykami zasypia i otrzymuje sen od Gwiezdnych.
Mianowanie na wojownika:
Kiedy mentor uważa, że jego uczeń jest gotowy, by stać się wojownikiem, mówi o tym liderowi klanu. Następnie wykonywany jest test, w którym uczeń udowadnia, że zasługuje na otrzymanie nowego imienia (test nie jest konieczny w przypadku uczniów, którzy wykazali się w bitwie lub w innym istotnym dla klanu wydarzeniu). Jeśli lider jest zadowolony z ucznia, przystępuje do ceremonii mianowania:

Lider: Ja, (imię), lider (klan), wzywam naszych wojowniczych przodków, by spojrzeli na tego ucznia. Ciężko pracował, by zrozumieć wasz szlachetny kodeks, więc polecam go wam jako wojownika. (Uczeń), czy obiecujesz przestrzegać kodeksu wojownika, chronić i bronić go nawet za cenę życia?
Uczeń: Obiecuję.
Lider: A zatem mocą Coelum nadaję ci imię wojownika. (Uczeń), od dziś będziesz znany jako (nowe imię ucznia). Gwiezdni honorują twoją (cecha) i (cecha), a my witamy cię jako pełnoprawnego wojownika (klan).
Przywódca kładzie głowę na głowie ucznia, a ten liże go w bark. Klan wykrzykuje imię nowo mianowanego wojownika.

Po mianowaniu, wojownik musi odbyć ciche czuwanie, przez noc strzegąc obozu i nie wymawiając ani słowa.
Mianowanie na medyka:
W mianowaniu na medyka nie bierze udział lider klanu, a wyłącznie medyk. Jeśli jest zadowolony ze swojego ucznia i uważa, że ten posiada całą niezbędną wiedzę, wspólnie udają się na Płyciznę, aby nadać uczniowi nowe imię. Ceremonia przebiega w ten sposób:

Medyk: Ja, (imię), medyk klanu (klan), wzywam mych przodków, abyście spojrzeli na tego ucznia. (On/ona) trenował(a) ciężko, aby zrozumieć Kodeks Medyka, i z waszą pomocą (on/ona) będzie dumnie służyć swojemu klanowi przez wiele księżyców. Medyk: (Imię ucznia), czy obiecujesz przestrzegać zasad medyka i stać z dala od rywalizacji pomiędzy klanami, aby bronić i pomagać każdemu psu, nawet kosztem swojego życia?
Uczeń: Obiecuję.
Medyk: A więc z mocą Coelum nadaję ci imię medyka. (Imię ucznia), od tego momentu będziesz zwać się (nowe imię). Gwiezdni honorują twoją (cecha) i witamy cię jako pełnoprawnego medyka klanu (klan).
Medyk opiera pysk na głowie ucznia, a ten liże jego ramię. Pozostali medycy wykrzykują imię medyka.

Powyższe zwyczaje pochodzą z książki "Wojownicy", zostały częściowo przekształcone, aby odpowiadać realiom bloga.
W Bezgwiezdnych kwestia mianowań wygląda nieco inaczej, gdyż nie wierzą oni w istnienie Coelum. Nie zmieniają oni również imion. Mianowanie na ucznia przebiega tam następująco:

Lider: (Imiona szczeniąt), cieszymy się, że jesteście z nami. Od dziś rozpoczynacie swój trening. (Imię szczeniaka), twoim mentorem będzie (imię wojownika albo medyka).
Lider zwraca się do mentora.
Lider: Opiekuj się (imię ucznia), (Imię wojownika albo medyka), i naucz go/ją, jak być członkiem Bezgwiezdnych.
Mentor i uczeń stykają się nosami, klan wykrzykuje imię nowo mianowanego ucznia.

Mianowanie na wojownika/medyka:

Lider: Jako lider Bezgwiezdnych, mianuję tego ucznia wojownikiem. Poświęcił księżyce, by zgłębiać swoją wiedzę i uczyć się od swojego mentora. (Imię ucznia), czy przyrzekasz być oddanym członkiem Bezgwiezdnych?
Uczeń: Tak.
Lider: A zatem wszyscy witamy cię jako pełnoprawnego wojownika/medyka Bezgwiezdnych.
Przywódca kładzie głowę na głowie ucznia, a ten liże go w bark. Klan wykrzykuje imię nowo mianowanego wojownika.

imiona
Psy posługują się imionami dwuczłonowymi, takimi samymi, jak w serii "Wojownicy". W tworzeniu imion jest duża dowolność, jednak należy pamiętać o kilku obowiązujących zasadach.
Imiona dwuczłonowe mają konstrukcję przymiotnik + rzeczownik. Przymiotnik jest niezmienny, rzeczownik zmienia się wraz z dorastaniem.
Przymiotniki: zazwyczaj pochodzą od kolorów (Białe Ucho), wzorów (Cętkowany Ogon), roślin (Irysowe Serce), zwierząt (Krucze Skrzydło) lub innych elementów świata natury (Miodowe Futro, Ciernisty Pazur). Mogą też pochodzić od czynności (Waleczny Kieł), liczb (Jedno Oko), a także innych cech. Należy pamiętać jednak, że nie mogą być to żadne stworzenia fantastyczne (Smocza Stopa) lub słów, których psy nie mają szansy znać.
Rzeczowniki: mogą pochodzić od części ciała (Bryzowe Futro), elementów natury (Nakrapiany Liść) oraz innych słów. Jak w powyższym przypadku, w grę nie wchodzą słowa związane ze światem fantastycznym i nieznane psom.
Rzeczowniki, jak zostało już wspomniane, zmieniają się na przestrzeni czasu. Imię ewoluuje w następujący sposób:
szczenię: szczenię posiada imię jednoczłonowe, które jest rzeczownikiem, zazwyczaj zdrobnionym, od którego utworzony jest przymiotnik w jego przyszłym imieniu dwuczłonowym (przykład: Listek, Szczurek).
uczeń: gdy szczenię zostaje uczniem, przyjmuje pierwszą wersję swojego imienia dwuczłonowego — przymiotnik oraz rzeczownik Łapa (przykłady: Liściasta Łapa, Szczurza Łapa).
wojownik/medyk: po zakończeniu szkolenia uczeń otrzymuje swoje dojrzałe, pełne imię. Przymiotnik pozostaje taki sam, drugi człon jest dowolny i najczęściej w jakiś sposób wiążę się z charakterem lub wyglądem psa (przykłady: Liściasta Sadzawka, Szczurzy Ogon).
○ lider: jeśli wojownik zostanie przywódcą klanu, druga część imienia zamienia się na człon Gwiazda (przykłady: Liściasta Gwiazda, Szczurza Gwiazda).
inne przypadki: imię może zostać zmienione w przypadku, gdy wojownik zasłużył się czymś szczególnym, na przykład walczył dziennie i w obronie klanu rozerwano mu ucho. Aby uczcić jego odwagę, jego imię może zostać zmienione (przykład: Szczurzy Ogon bronił klanu i doświadczył właśnie takiej sytuacji. Lider zmienia więc jego imię na Poszarpane Ucho). Takie imiona niosą za sobą historię i często zdarzają się u starszych, którzy jeśli się ich o to zapyta, opowiadają historie z dawnych lat, wyjaśniające jak otrzymali swoje imiona.
Bezgwiezdni: Bezgwiezdni po odejściu z klanów odrzucili dawne imiona, jako symbol oderwania się od tradycji. Postać należąca do Bezgwiezdnych powinna mieć jednoczłonowe imię, pochodzące od elementu przyrody lub innej rzeczy, którą mogą znać psy (przykłady: Liść, Szczur). Część Bezgwiezdnych przekształciła swoje klanowe imiona i zachowała pierwszy człon w formie rzeczownikowej, inni zdecydowali się na całkowicie nowe, chcąc zacząć kolejny etap życia i odejść od przeszłości. 
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do tego, czy imię może zostać użyte, należy skontaktować się z administracją. Należy również pamiętać, że jeśli pies przed dołączeniem do klanu posiadał inne imię (był pieszczochem/samotnikiem), nie może używać go w klanie: jest to widziane jako przeciwstawianie się klanowym zasadom oraz tradycji.
 
rangi
Rangi to inaczej funkcje, które postacie pełnią w swoich klanach. Każda ranga wiąże się z konkretnymi obowiązkami i wymaganiami.
Wojownicy muszą uczestniczyć w patrolach myśliwskich, pilnować granic klanów, niektórzy z nich pełnią funkcję mentorów.
Medycy posiadają wiedzę na temat ziół i roślin leczniczych, zajmują się chorymi, muszą zachować celibat.
Liderzy przewodzą klanem, podejmują kluczowe decyzje, rozdzielają zadania, a zastępcy im w tym pomagają.
W każdym klanie może być tylko jeden lider, zastępca, medyk i uczeń medyka.
Rangi dla uczniów (od 6 księżyców do zakończenia szkolenia)
○ Uczeń medyka
○ Uczeń wojownika
Rangi dla dorosłych (od zakończenia szkolenia)
○ Lider
○ Zastępca
○ Medyk
○ Wojownik
○ Starszy (od 130 księżyców lub wcześniej, jeśli pies jest niezdolny do walki)
tradycje
Flumine
○ Dla psów z Flumine bardzo ważna jest pamięć o zmarłych. Przez to posiadają specyficzne przedmioty lub zachowania, które przypominają im o tych, którzy odeszli. Przykładem może być noszenie czegoś w futrze, np. liści.
○ Czują także bliski związek z wodą, przez co jest ważną rzeczą przy mianowaniach. Dzieją się one podczas deszczu, lub zwyczajnie blisko wody. Nawet wcześniej napełnione wiadro wystarczy. Mianowany pies powinien zamoczyć łapy w wodzie.
○ Przez ich relację z wodą, podczas treningu na uczniów nakłada się nacisk na naukę pływania, jest tego przynajmniej parę prób.
○ Jeśli podczas deszczu nie odbywa się żadne mianowanie lub inne ważne wydarzenie klanowe, psy zwykle idą na groby zmarłych z Flumine.
Industria
○ Ogniści przed ucieczką z lasu zdobyli parę pamiątek ze świętego miejsca — Locum Delegit. Dzięki temu mają w swoim obozie mały ołtarzyk, obok legowiska medyka, gdzie umiejscowili kawałki kory i korzeni z drzewa.
○ Przez ich ogromny nacisk na relację z Gwiezdnymi, bardzo mocno szanują wszelkie dary od nich. Powszechnie wymaganym jest modlitwa nie tylko przed posiłkiem, lecz także po złapaniu zdobyczy. Dziękują w niej dla psów z Coleum za możliwość nakarmienia siebie i klanu.
○ Psy z Industrii bardzo poważnie traktują też swoje sny. Dzięki temu normalne jest to, by przychodzić do medyka w celu konsultacji tego czy nie są przepowiednią. W większości jednak są to po prostu wytwory wyobraźni.
○ Ważna jest też dla nich umiejętność wspinania się na drzewa, przez co od uczniów wymagane są, chociaż próby, nauczenia się tego podczas treningu.
○ Istnieje bardzo stara tradycja, praktykowana głównie przez silnie wierzące lub bardzo przywiązane do niej psy, która określa zasady nazywania szczeniąt w miocie Ognistych. Według niej, pierwsze narodzone szczenię nazywa ojciec, natomiast ostatnie, które nie otrzymało jeszcze imienia, nazywa medyk. Zgodnie z tradycją imię wybrane przez medyka ma przynieść szczenięciu powodzenie od Gwiezdnych.
Ventus
○ Członkowie Ventusu bardzo cenią sobie szybkość swoich członków. Przez to jedną z podstawowych rzeczy do nauki podczas treningu jest „ściganie się z wiatrem”, czyli umiejętność szybkiego biegania na bardzo długie dystanse.
○ Przez ich szybkość, Wietrzni organizują przed zgromadzeniami wyścigi przez swoje terenu. Najszybszy pies jest uznawany za błogosławionego przez Gwiezdnych.
○ Psy z Ventus poważnie traktują też sam wiatr. Według nich bardzo silny wiatr ma możliwość niesienia słów psów z Coleum.
○ Posiadają ogromny szacunek do ptaków, zabijają je tylko w ostateczności gdy nie mają innych możliwości wykarmienia klanu.
Tenebris
○ Ciemni sądzą, że przedmioty są w specjalny sposób związane z psami, które je posiadały. Dlatego właśnie, gdy członek klanu odejdzie, rzeczy, które były dla niego ważne, są chowane razem z nim.
○ Przed każdym zgromadzeniem członkowie Tenebrisu składają w ofierze dla Gwiezdnych specjalnie złapane przed tym zwierzę. Ma to na celu spojrzenie łaskawszym okiem na ich klan.
○ Uczniowie z Tenebrisu traktują swoich mentorów o wiele bliżej niż inni, często jak rodzinę, trzeciego rodzica. Mimo wszystko wymagany jest od nich ogromny szacunek do psów, które je uczą, takie jak np. kłanianie się gdy się koło nich przechodzi.
○ Mentorzy wymagają od swoich uczniów, przynajmniej prób, nauki strategii oraz planowania walk czy też bitew.
Bezgwiezdni
Tradycje Bezgwiezdnych to miszmasz tradycji z pozostałych 4 klanów. Wynika to z tego, że trafiły tam psy różnego pochodzenia, wpływając na budowę nowej społeczności. Przez jednak wiele księżyców trwania jako nowy klan, wytworzyły się także nowe tradycje.
Skutkiem tego, że Bezgwiezdni porzucili swoją wiarę, nie trzymają się także aż tak bardzo kodeksu. Dzięki temu, medyk Bezgwiezdnych może posiadać partnera oraz dzieci. 
Bezgwiezdni zwykle nie chodzą na zgromadzenia klanów. Dzieje się to tylko w wyjątkowych przypadkach. (W przypadku chęci uczestnictwa w zgromadzeniu jako Bezgwiezdni, proszę o kontakt z administracją.) 
Rocznica utworzenia Bezgwiezdnych jest dla nich bardzo istotna. Tego dnia, w nocy, psy zbierają się na cmentarzu, wokół jednego zapalonego znicza i po kolei palą w nim liście, wypowiadając przy tym swoje stare klanowe imionona (lub imiona z czasów bycia pieszczochami lub samotnikami), a następnie wykrzykują razem z klanem swoje imię Bezgwiezdnego. Ma to uczcić nową tożsamość psa i upamiętnić to kim jest. W przypadku braku poprzedniego imienia, wypowiada się stare imię zmarłego już Bezgwiezdnego.
○ Na przekór reszcie klanów, Bezgwiezdni o wiele poważniej traktują wschód słońca niż pełnie księżyca. To podczas niego podejmowane jest wiele decyzji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz