28 stycznia 2021

Event — epidemia!

Od dziś na blogu rozpoczynamy nowy event, czyli epidemię!
Epidemia rozniosła się na zgromadzeniu klanów, a pierwszym zarażonym był Ciemna Gwiazda. Przez to aktualnie we wszystkich klanach obecny jest wirus, który w każdym tygodniu będzie zarażał trzy, losowe postacie (grywalne lub NPC). Jak poradzą sobie z nim klany? Ile psów przeżyje?
objawy choroby
Choroba dzieli się na trzy stadia. Im poważniejsze stadium, tym mocniejsze postać ma objawy.
Stadium pierwsze:
○ kaszel
○ kichanie
○ delikatne osłabienie
○ nie uciążliwy ból gardła
Stadium drugie:
○ nasilający się kaszel i kichanie
○ katar i zatkany nos
○ osłabienie, pies przestaje być zdolny do wydajnej walki oraz polowania
○ ból gardła
○ stany podgorączkowe i niska gorączka
Stadium trzecie:
○ problemy z płucami i oddechem
○ silny kaszel i katar
○ poważne osłabienie, pies przesypia praktycznie cały dzień
○ wysoka gorączka
○ ból całego ciała, głównie głowy i gardła
zachorowanie i przebieg
Szansa na zachorowanie zależy od punktów witalności postaci. Im niższa witalność, tym większe ryzyko złapania choroby, jednak każdy ma szansę na złapanie wirusa.
Choroba w każdym tygodniu odbiera 25 Punktów Zdrowia. nieleczona po czterech tygodniach doprowadza do śmierci. Opisane powyżej — w objawach — stadia określane są poprzez ilość Punktów Zdrowia posiadanych przez postać.
○ stadium pierwsze: od 100 do 75 Punktów Zdrowia
○ stadium drugie: od 75 do 25 Punktów Zdrowia
○ stadium trzecie: od 25 do 0 Punktów Zdrowia
Jeśli stadium trzecie nie zostanie wyleczone, postać umiera.
leczenie choroby
W mieście i jego okolicach znajdują się zioła, które pomagają w wyleczeniu choroby. Medycy nie posiadają jednak żadnych ich zapasów. Dlatego wszyscy wojownicy oraz uczniowie (w towarzystwie mentorów), a także sami medycy mają możliwość wybrania się na wyprawę w celu zebrania leczniczego zioła.
Aby zebrać zapas zioła dla swojego klanu, należy napisać opowiadanie dotyczące zbierania ziół (może być to opowiadanie w wątku z inną postacią, jednak zioła otrzymuje tylko klan postaci, od której jest opowiadanie). Misja może zakończyć się powodzeniem, częściowym powodzeniem lub porażką. Porażka oznacza brak zebranych ziół, częściowe powodzenie 5, 10 lub 15 ziół, a powodzenie 20 ziół.
Powodzenie misji jest zależne od rzutu kością sześciościenną oraz umiejętności postaci. Pod koniec opowiadania postać decyduje się na użycie jednej ze swoich umiejętności w celu dostania się do któregoś z miejsc, gdzie znajdują się zioła (np. szybkość, jeśli musi przebiec przez zamykającą się bramę, albo zręczność, jeżeli chce wskoczyć gdzieś wysoko).
Mistrz Gry dzieli wybraną jej umiejętność na 5. Wynik dzielenia określa ilość możliwych do wykonania rzutów kością sześciościenną (to znaczy: 10 Punktów w umiejętności to dwa rzuty, 20 Punktów — cztery rzuty i tak dalej). Pod uwagę bierzemy połączone wyniki rzutów. By zebrać 20 ziół, należy wyrzucić dwie szóstki. By zebrać 15, trzeba wyrzucić jedną szóstkę lub dwie piątki. Aby zebrać 10 ziół, należy wyrzucić jedną piątkę lub dwie czwórki, a aby zebrać 5 — jedną czwórkę. Rzuty oscylujące w granicach 1 do 3 oznaczają niepowodzenie misji. Za każdy przekroczony tysiąc słów w opowiadaniu postać otrzymuje możliwość dodatkowego rzutu.
Jeżeli postać zachoruje, musi umieścić ona w dowolnym opowiadaniu wzmiankę o udaniu się do medyka. O ile klan posiada zapas medykamentu, postać otrzyma leczenie, a liczba ziół w klanowym składziku się zmniejszy. Jeśli zaś klan nie posiada zapasu lub ma go zbyt mało, postać musi czekać, aż inni członkowie klanu uzupełnią składzik.
Im niższe stadium choroby, tym łatwiej ją wyleczyć, dlatego warto pospieszyć się i udać się do medyka od razu w pierwszym stadium. Ilość ziół konieczna do wyleczenia choroby przedstawia się następująco:
○ aby wyleczyć pierwsze stadium choroby: 10 ziół
○ aby wyleczyć drugie stadium choroby: 15 ziół
○ aby wyleczyć trzecie stadium choroby: 20 ziół
wybrancy
Sen zesłany medykom na ich zgromadzeniu zapowiedział klanom zarówno nadchodzącą chorobę, jak i jej rozwiązanie. Poza zwykłymi leczniczymi ziołami istnieje bowiem inny medykament, dotychczas nieznany przez naszych medyków. Znalezienie go będzie równoznaczne z zakończeniem epidemii, a tym samym — eventu.
29 lub 30 stycznia, czyli dzień/dwa po zgromadzeniu klanów pięciu wybrańców otrzyma sen, który zasugeruje im, że to oni zostali wybrani. Medycy klanów również dostaną sen, dzięki któremu dowiedzą się, kto z ich klanu zostanie wybrańcem. Wybrańcy pójdą porozmawiać z medykami o otrzymanym śnie (jest tu możliwość napisania dodatkowo punktowanego opowiadania o śnie oraz rozmowie z medykiem, za które można dostać 20 Punktów Doświadczenia. Należy pamiętać, że pozostali członkowie klanu nie mogą znać zsyłanych przez Gwiezdnych przepowiedni), a następnie wyruszą w Góry, przez południową granicę terytoriów Ventusu. Będą musieli ominąć las i dostać się do pasma górskiego od południowej, niezajętej przez Quintus strony. W drodze będą czekać na nich różne trudności, ale kiedy uda im się wykonać zadanie, zakończą szalejącą epidemię i uratują klany.
Misja wybrańców będzie odbywać się na przeznaczonym do tego kanale w formie niby-rpg. Dostęp do czatu i śledzenia historii oraz postępów misji będą mieć wszyscy członkowie serwera, ale możliwość pisania na nim — wyłącznie wybrańcy oraz mistrz gry. Mistrz gry poprowadzi postacie przez tereny pozaklanowe aż do gór, co jakiś czas stawiając przed nimi różnorakie wyzwania. To od nich zależy, jak potoczy się dalsza historia (oraz Mistrza Gry i rzutów kostkami oczywiście).
Wybrańcy, których Gwiezdni wyznaczyli, by uchronili klany przed zagładą, to: Opalowy Promyk z Flumine, Brązowa Blizna z Ventusu, Płonący Konar z Industrii oraz Mleczne Oko z Tenebris. Co ciekawe, Gwiezdni wysłali też sen Bezgwiezdnym, a konkretniej… Laurencemu. Czy pies zdecyduje się posłuchać snu, który dla niewierzących jest wyłącznie wytworem umysłu? Nie wiadomo (choć zgaduję, że nie przepuści takiej okazji).

To by było na tyle z koniecznych objaśnień. Powodzenia w przetrwaniu epidemii!

1 komentarz:

  1. Objawy stadium pierwszego:
    ○ dobicie przez Leonisa: od 69 do 666 Punktów Zdrowia

    OdpowiedzUsuń