22 maja 2021

Od Konwaliowej Łapy do Jeziornego Kwiatu

Wstałam z mojego legowiska, leniwie się przeciągając. Było jeszcze bardzo wcześnie — na niebie można było dostrzec pojedyncze gwiazdy i delikatny zarys księżyca. W powietrzu unosiły się pyłki z kwiatów i czuć było ich odurzający zapach. Usiadłam na skroplonej rosą trawie, z niemym zachwytem obserwując wszystko dookoła. Cicho pomodliłam się do Gwiezdnych, a tematem moich myśli znów stało się Coelum. Czymże jest? Mam nadzieję, że po śmierci przestajemy istnieć. Na samą myśl o tysiącach księżyców w ciele Gwiezdnego wojownika poczułam zimny dreszcz. Paskudztwo. Po śmierci wolałabym odpocząć, przestać się zamartwiać, zniknąć. To by przecież pokazało, że nasze życie jest wyjątkowe. Było jedyne — i tylko chwilowe.
Ale w takim razie kim są Gwiezdni?
Może są naszymi wspomnieniami. Może są duchami utkanymi z promyków słońca, szeptu płynącej wody i brzęczących skrzydeł pszczół. Może są naszym przeczuciem, intuicją? Może to oni są czasem; księżycami, porami, każdym biciem serca. Może oni są wszystkim? A to wszystko wpływa na nasze życie? Nie wiadomo. Jestem ciekawa, jak wygląda śmierć. I czy jest w ogóle coś takiego. Bo rodzisz się, istniejesz, a potem… umierasz i przestajesz istnieć? Dziwne, ale…
— Konwaliowa Łapo? — Usłyszałam głos mojej mentorki, jednak nadal siedziałam nieruchomo.
Usłyszałam, że Jeziorny Kwiat powoli się do mnie zbliża, mówiąc coś do mnie. Ja jej jednak nie słuchałam. Mówiła. A mowa jest tylko słowami, czyż nie? A co znaczą słowa? Może są naszym zwierciadłem duszy, jak to mówi Bolesna Łapa, a może naszymi myślami? Może czymś zupełnie innym, odległym? Czy my sami kontrolujemy nasze słowa? Och, czy my cokolwiek kontrolujemy?!
— Konwaliowa Łapo, słyszysz mnie?
Otrzepałam się gwałtownie, próbując oczyścić mój umysł z myśli, co z góry było skazane na porażkę. Gdybym przecież nie myślała, to bym nie istniała! Ale… Czy na pewno?
Skup się, Konwalio. Wlepiłam spokojny wzrok w moją wilczą mentorkę, po czym kiwnęłam twierdząco głową. Teraz ją słuchałam. Przynajmniej częściowo.
<Jeziorny Kwiecie?>
[303 słowa: Konwaliowa Łapa otrzymuje 3 Punkty Doświadczenia i 1 Punkt Treningu]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz