12 lipca 2022

Od Jaszczurczego Ogona do Potokowej Łapy

Gdy mniejszy pies ze mnie zszedł, wytrzepałem sierść z piachu, którym mnie obsypał i odwróciłem się z gniewnym błyskiem w oku w stronę napastnika.
— Co ty sobie wyobrażasz, co? Wiesz, haruję dla mojego klanu całe dnie. Chyba mogę się przez chwilę przespać, prawda?
Nieznajomy skulił się z przestrachem i spojrzał na mnie ze skruchą spode łba.
— Bardzo przepraszam, nie wiedziałem, że pan tu jest — powiedział ostrożnie.
Wbrew sobie, mój gniew natychmiast osłabł. Nie podobało mi się to, ale… pies zdawał się być uczniem, a wszyscy kiedyś byliśmy młodzi. Oczywiście, od dawna nie spałem, byłem lekko zmęczony i to z tego mógł wywodzić się mój gniew. Nie mniej, to jeszcze młodzik. A ja powinienem szukać sobie przyjaciół wśród młodych. Kto wie, może kiedyś będę rządził nimi, jako swoimi wojownikami.
— Spokojnie, nic się nie stało — odetchnąłem głęboko i poklepałem delikatnie ucznia po głowie. — Tylko następnym razem uważaj. No, to za czym tak biegłeś?
W oku ucznia ujrzałem ten sam błysk, który znałem aż za dobrze u psów w jego wieku. Uśmiechnąłem się lekko, wiedząc, co on oznacza. Młodzik gonił jakąś zwierzynę, a radosny wyraz jego pyska sugerował, że doskonale się przy tym bawił.
— No już, jaką to wspaniałą zwierzynę nie pozwoliłem ci upolować? — Zaśmiałem się przyjaźnie.
— Jaszczurkę — powiedział uczeń.
cofnął się o krok, szczerze zaskoczony.
— Dlaczego pan się śmieje? — Spytał z urazą.
Przestałem się śmiać, wstałem i spojrzałem mu w oczy.
— Jak się nazywasz, młody? — Spytałem.
— Już nie taki młody — mruknął, z ledwie widoczną urazą.
— No pewnie, pewnie — wyszczerzyłem zęby. — A więc, jak się nazywasz?
— Mówią na mnie, Potokowa Łapa — przedstawił się psiak, po czym wyprostował z dumą główkę. — Dziwię się, że o mnie nie słyszałeś, ale twój zapach ewidentnie wskazuje na to, należysz do Tenebris, więc… chyba ci ufam. Jestem uczniem Mlecznego Oka.
— Miło mi cię poznać, Potokowa Łapo — przywitałem się, z błyskiem w oku na myśl, że mam zaraz wyjawić młodemu, co mnie tak rozbawiło. — Nazywam się Jaszczurczy Ogon.

<Potokowa Łapo?>
[347 słów: Jaszczurczy Ogon otrzymuje 3 PD]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz