1 sierpnia 2021

Od Krzemiennego Pazura CD Spadającej Łapy

Spojrzałem z irytacją na Spadającą Łapę. Co ona myśli, tak się oddalać po zwykłą przepiórkę. Mogła się zgubić! 
Łypnąłem na nią groźnie, a ona się skuliła i rzuciła mi pod łapy ptaka. 
Westchnąłem. Z jakiegoś powodu nie mogłem się na nią gniewać. Była młoda, nie wiedziała jeszcze, co robi. Zresztą, zawsze to jakaś zwierzyna dla klanu. 
— Niezły skok — powiedziałem chłodno. — Ale już się tak nie oddalaj. Próbuję cię czegoś nauczyć. To ma być dla ciebie lekcja. Czy ja to wszystko mówię dla siebie? 
— Dobrze, Krzemienny Pazurze — powiedziała przymilnie Spadająca Łapa, po czym podniosła jedno ucho — Czekaj, też to słyszysz? To na pewno drozd. 
Pobiegła przed siebie, ponownie zostawiając mnie samego. Westchnąłem. Nie spodziewałem się, że z tymi uczniami jest tyle zachodu. Wiecznie trzeba ich pilnować, aby sobie przypadkiem nie zrobiły krzywdy. 
Zrobiłem kilka kroków do przodu, po czym się zawahałem. W którą stronę ona pobiegła? Chyba w lewo. Nie, czekaj... prosto. Ach i już się zgubiłem. I nawet nie mogę jej znaleźć po zapachu, bo po tym polu chodziło już tyle psów z Ventus, że zapachy już na siebie nachodzą. 
Pobiegłem przed siebie, a po dłuższej chwili się zatrzymałem. Byłem tam... albo nie, przybiegłem stamtąd. Nie, nie... gdzie ja właściwie jestem? 
Usłyszałem jakiś szelest w krzakach i się nastroszyłem. Co to jest? Za duże na zwierzynę łowną. Lis, borsuk. Stanąłem, jeżąc sierść i w pozycji bojowej. 
Właśnie w tej chwili, wysunęła się mała główka Spadającej Łapy. Odetchnąłem z ulgą i prędko ułożyłem sierść, aby nie domyśliła się, że się bałem. 
— Co, złapałaś tego drozda? — spytałem złośliwie. 
— No... — zawahała się suczka, rzucając mi pod łapy kolejną przepiórkę — Niezupełnie. Ale lepsze to niż nic, prawda? 
Zmrużyłem oczy, ale nic nie powiedziałem. Coś mi mówiło, że w tej chwili, rzeczywiście prawdziwym jest powiedzenie, że mowa jest srebrem, a milczenie złotem. 
— Lepsze niż nic — potwierdziłem. — Ale... proponuję, abyśmy wyszli już z tego pola. Dochodzę do wniosku, że odnajdujesz się już w nim lepiej, niż ja sam.
< Spadająca Łapo? >
[ 322 słów: Krzemienny Pazur otrzymuje 3 punkty doświadczenia, Spadająca Łapa 2 punkty treningu]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz